2016: het jaar van de Supershopper

Een eigen webshop beginnen is anno 2016 een van de meest vruchtbare ondernemingsideeën die je kunt hebben, zo blijkt uit recente statistieken van Google. Volgens de techgigant leven we namelijk in het jaar van de Supershopper; de moderne en prijsbewuste consument die zijn artikelen het liefst via internet aanschaft.

Het lokken van deze consument naar je webwinkel kan op verschillende manieren. Zoekmachine marketing van Webton is bijvoorbeeld een bewezen effectieve methode, maar ook linkbuilden zorgt ervoor dat je webshop aanzienlijke hogere scores in Google behaalt. Het definitief overtuigen van de bezoeker om zijn aankoop ook daadwerkelijk via jouw winkel te verrichten, doe je uiteindelijk echter op je website zelf.

De Supershopper verricht aankopen mobiel

De Supershopper verricht aankopen mobiel

Merkloyaliteit is verleden tijd

Dat dit geen makkelijk karwei is, blijkt uit een onderzoek dat Google uitvoerde in januari van dit jaar. Merkloyaliteit is inmiddels niet meer dan een schim uit het verleden en de consument kiest steeds vaker voor een aanbieder die op dat moment het voordeligst is; dit geldt in het bijzonder voor mensen die een webwinkel via een mobiel apparaat bezoeken.

Meer dan 50% van de zogenaamde vakantie shoppers staat ervoor open om van een nieuw bedrijf iets te kopen. Mobiele gebruikers die in Google een productgerelateerde zoekopdracht uitvoeren, blijken in meer dan 75% van de gevallen van gedachten te veranderen en hun aankoop ergens anders te verrichten dan zij aanvankelijk van plan waren.

Mobiele consument is kritisch

Dat zijn alarmerende cijfers, zeker in de wetenschap dat steeds meer mensen hun mobiel gebruiken om snel productonderzoek te verrichten. Bijna 65% van deze mensen zoekt eerst online naar ideeën, inspiratie en prijzen voordat zij een webwinkel of een fysieke winkel bezoeken. In meer dan 75% leidt deze online zoektocht binnen een dag al tot een bezoek aan een lokale winkelvestiging.

Maar een bezoek aan een winkel is nog niet hetzelfde als een aankoop, zo blijkt uit de cijfers. Slechts 28% van al deze zoekopdrachten met aankoopintentie leidt namelijk daadwerkelijk tot een aankoop. Dit kan een signaal zijn dat winkeliers tegenwoordig meer aandacht moeten besteden aan een goede winkelervaring, of dat nu offline of online is.

Gebruiksvriendelijkheid voorwaarde succesvolle webshop

Als online retailer met een webwinkel bied je gebruikers een goede winkelervaring met een gebruiksvriendelijke website. Een webshop laten maken is daarom vaak een beter idee dan zelf een webwinkel beginnen, want een professioneel webdesign bureau weet exact aan welke gebruiksvriendelijkheidseisen een moderne webshop moet voldoen.

Wil jij ook een webwinkel starten en wil je zorgen dat de bezoekers op je website ook daadwerkelijk converteren naar klanten? Laat je dan vrijblijvend adviseren door de webshopspecialisten van Webton. Wij hebben reeds vele websites aan meer omzet en een hogere positie in Google geholpen. Neem direct contact op via info@webton.nl of bel ons op +32 38080242.

Webton: specialist in webdesign & zoekmachine marketing!
Top