Aantal bedrijven op Facebook groeit gestaag

Facebook blijkt nog altijd een uitstekende thuisbasis te vormen voor bedrijven die zich online willen profileren. Eind 2015 waren er in totaal zo’n 50 miljoen kleine bedrijven met een bedrijfspagina op het sociale netwerk. Dit komt naar voren uit cijfers die Facebook onlangs zelf heeft vrijgegeven.

Groei op alle fronten

In het derde kwartaal van 2015 waren er op Facebook nog ongeveer 45 miljoen bedrijfspagina’s. Dit betekent dat deze hoeveelheid in het laatste kwartaal van vorig jaar met maar liefst 5 miljoen pagina’s is gegroeid.

Tegelijktijdig met de groei van het aantal bedrijfspagina’s, maken ook andere onderdelen van het sociale netwerk een onstuimige groei door. Volgens Facebook neemt men hierdoor steeds verder afstand van de concurrentie.

De statistieken van het bedrijf laten zien dat zowel de hoeveelheid gemaakte winst, het aantal dagelijks actieve gebruikers en het aantal uren waarin zij video’s bekeken nog altijd stijgen.

Bedrijven streven op Facebook naar meer 'likes'

Bedrijven streven op Facebook naar meer ‘likes’

Video content sterk in opkomst

In december 2015 brachten gemiddeld 1,04 biljoen gebruikers elke dag een bezoek aan de website of app van Facebook. Dit is 0,3 biljoen meer dan in september 2015 nog het geval was. Eind 2015 waren er maar liefst 1,59 biljoen gebruikers die maandelijks Facebook gebruikten, waarvan 1,44 biljoen gebruik maakte van een mobiel apparaat.

Ook de populariteit van Facebook Groepen lijkt maar niet tot een halt te komen. Maandelijks wordt deze functionaliteit gebruikt door 1 biljoen mensen, waar dit aantal in september 2015 nog op 925 miljoen lag.

Met name video content wordt op het sociale netwerk meer bekeken dan ooit tevoren. Elke dag worden maar liefst 8 miljoen video’s bekeken door gebruikers, iets wat overeenkomt met een totaal van 100 miljoen dagelijkse kijkuren. Dit maakt Facebook tegenwoordig een serieuze concurrent van YouTube op het gebied van video content.

Rooskleurige toekomst voor Facebook

De indrukwekkende groei van de social media gigant over 2015 heeft geresulteerd in een winst van 17,93 biljoen dollar, 44% meer dan het voorgaande jaar. Interessant detail is dat Facebook zelf aangeeft dat ongeveer 80% van de totale hoeveelheid advertentie-inkomsten afkomstig is van mobiele gebruikers. Dit illustreert de bittere noodzaak van responsive webdesign voor elk modern bedrijf dat online aanwezig is.

Gesterkt door alle positieve ontwikkelingen, ziet Facebook 2016 in ieder geval met vertrouwen tegemoet. Het bedrijf kan bogen op meerdere inkomstenstromen, groeiende gebruikersaantallen, een dominante aanwezigheid op mobiele devices en een toenemende populariteit van video content.

Webton: specialist in webdesign & zoekmachine marketing!
Top