Blog

Reviews hebben grote invloed op lokale vindbaarheid in 2017

Reviews hebben grote invloed op lokale vindbaarheid in 2017

Bedrijven die hoog ranken in de organische zoekresultaten, scoren over het algemeen ook goed op het gebied van lokale vindbaarheid. Maar hoewel veel ranking factoren overeenkomen, bestaan er wel degelijk verschillen. Een goed voorbeeld hiervan zijn reviews, die anno 2017 een grote invloed hebben op de lokale vindbaarheid van een site in Google.

Lees verder

Google test nieuwe look voor mobiele zoekresultaten

Google test nieuwe look voor mobiele zoekresultaten

Als er één onderneming is die constant hamert op gebruiksvriendelijkheid, dan is het Google. Een goede user experience staat in de beleving van het bedrijf centraal en dit komt onder meer tot uiting in regelmatige designupdates van de zoekresultaten. Omdat de mobiele zoekresultaten hiervan een steeds belangrijker onderdeel vormen, heeft Google hiervoor onlangs weer een nieuw ontwerp gelanceerd.

Lees verder

Verbeteren slechte content beter dan verwijderen ervan

Verbeteren slechte content beter dan verwijderen ervan

Google’s bekende Webmaster Trend Analyst John Mueller beantwoordt in zijn Google Webmaster Hangouts regelmatig vragen van SEO-marketeers. Een van deze vragen ging onlangs over content van lage kwaliteit. Als webmaster heb je in dat geval twee opties: verbeteren of verwijderen. Mueller legt uit wat in welke situatie de beste keuze is.

Lees verder

Google’s Mobile-First Index nog niet volledig uitgerold

Google’s Mobile-First Index nog niet volledig uitgerold

Tijdens een recent congres heeft Google laten weten dat de Mobile-First Index nog altijd niet volledig is uitgerold. Ook zegt het bedrijf geen melding te geven of en wanneer definitieve implementatie het geval is. Net als bij andere onderdelen van het algoritme van de zoekmachine, worden er continu aanpassingen gedaan. Hierdoor is de implementatie in de praktijk eigenlijk nooit afgerond.

Lees verder

Native Facebook-video’s scoren uitstekend

Native Facebook-video’s scoren uitstekend

Veel webwinkels zijn tegenwoordig aanwezig op social media zoals Facebook, Instagram en Twitter. Naast de organische resultaten van Google, zijn dit belangrijke kanalen om in contact te komen met de doelgroep. Goede content is dan wel essentieel om de gestelde marketingdoelen te realiseren. Ook de vorm waarin deze content wordt gegoten, maakt per platform een groot verschil.

Lees verder

Google is benieuwd naar jouw SEO-vragen

Google is benieuwd naar jouw SEO-vragen

In het verleden liepen er korte lijnen tussen Google en de SEO-community. Regelmatig werden vragen van webmasters over zoekmachine optimalisatie beantwoord door Google’s directeur webspam Matt Cutts. Sinds die het bedrijf verliet, kwamen ook zijn kenmerkende korte vraag-antwoordvideo’s te vervallen. Die leemte hoopt de zoekgigant nu weer op te vullen.

Lees verder

YouTube verandert regels omtrent externe links

YouTube verandert regels omtrent externe links

Als je video’s naar YouTube uploadt, heb je de mogelijkheid om hier externe links aan toe te voegen. Dat is een optie die veel uploaders gebruiken, want deze links blijken goed te scoren op het gebied van doorklikratio en conversie. Toch verandert YouTube nu een aantal regels omtrent externe links, waarvan wij de belangrijkste veranderingen hieronder bespreken.

Lees verder

Twitter test hogere karakterlimiet voor berichten

Twitter test hogere karakterlimiet voor berichten

Al sinds jaar en dag staat Twitter bekend om de karakterlimiet van 140 tekens voor berichten. Het dwingt gebruikers enerzijds om hun gedachten kort en bondig te verwoorden, maar vormt anderzijds een beperkende factor voor boodschappen die nadere toelichting vereisen. Daarom experimenteert het platform nu met een hogere karakterlimiet voor een geselecteerde groep gebruikers.

Lees verder

Nieuwe updates in Google Merchant Center

Nieuwe updates in Google Merchant Center

Zelf een webwinkel beginnen is niet altijd gemakkelijk. Je kunt de mooiste webshop laten bouwen, maar dat vormt nog geen garantie voor bezoekers. Het promoten van je producten in zoekmachines zoals Google is daarom een belangrijke voorwaarde voor succes. Dat doe je met behulp van Google Shopping en het bijbehorende Merchant Center, waarvoor inmiddels een aantal nieuwe updates zijn uitgebracht.

Lees verder

Google test eindeloos scrollen in mobiele zoekresultaten

Google test eindeloos scrollen in mobiele zoekresultaten

Google staat erom bekend regelmatig te experimenteren met nieuwe functionaliteiten in de zoekmachine. Op basis van de hiermee vergaarde gebruikersdata bepaalt het bedrijf of het nieuwe concept potentie heeft. Onlangs was de zoekgigant weer bezig met een nieuwe test: een functie voor eindeloos scrollen in de mobiele zoekresultaten.

Lees verder

Webton: specialist in webdesign & zoekmachine marketing!
Top