Blog

Direct Answers nu in 10% van de zoekresultaten

Direct Answers nu in 10% van de zoekresultaten

De afgelopen jaren heeft Google veel geïnvesteerd in het uitbreiden van zijn welbekende Knowledge Graph. Een bekend onderdeel hiervan is de zogenaamde Direct Answer Box – een veld bovenaan de zoekresultaten dat gebruikers direct van een antwoord op hun vragende zoekopdracht voorziet. Inmiddels wordt dit veld reeds in zo’n 10% van de mobiele zoekresultaten getoond.

Lees verder

Google test eindeloos scrollen in mobiele zoekresultaten

Google test eindeloos scrollen in mobiele zoekresultaten

De ambitie van SEO-specialisten ligt vaak in het minimaal bereiken van de eerste pagina van Google. Hoe hoger de positie op deze pagina in de zoekresultaten, hoe groter het aantal potentiële klanten dat via de zoekmachine op je website belandt. Aan dit systeem van paginering komt binnenkort echter een mogelijk einde, want Google test nu eindeloos scrollen voor de mobiele zoekresultaten.

Lees verder

Een nieuwe digitale marketingmix

Een nieuwe digitale marketingmix

In de online marketingmix maken marketeers vaak onderscheid tussen organische en betaalde marketingactiviteiten. Heel zwart-wit gesteld passen ze SEO toe om hoog te scoren in de organische zoekresultaten en AdWords om ook de advertentieplekken in de zoekmachine te bezetten.

Lees verder

Wat is Google Shopping Actions?

Wat is Google Shopping Actions?

Enkele dagen geleden kondigde Google een nieuwe functionaliteit aan: Shopping Actions. Het doel van het nieuwe initiatief is om het voor gebruikers makkelijker te maken om direct vanuit de zoekresultaten te winkelen. Dat is goed nieuws voor eigenaren van webwinkels en iedereen die online zijn producten aanbiedt.

Lees verder

Wat is er veranderd in Google Shopping?

Wat is er veranderd in Google Shopping?

In de zomer van vorig jaar legde de Europese Commissie Google een gigantische boete van 2,4 miljard euro op. Aanleiding was de onheus verkregen machtspositie van de eigen prijsvergelijkingsdienst Shopping, die in de zoekresultaten duidelijk de voorkeur kreeg boven vergelijkbare diensten van concurrenten. Inmiddels heeft Google naar aanleiding van de straf een aantal zaken veranderd.

Lees verder

Hoe ziet het Google van de toekomst eruit?

Hoe ziet het Google van de toekomst eruit?

Elke dag voor Google veranderingen door in zijn zoekmachine. Soms zijn deze aanpassingen definitief en andere keren zijn het kortdurende experimenten. Toch zijn deze experimenten vaak veelzeggend over de intenties en toekomstige koers van de zoekmachine. In dit artikel bespreken we een recente test die het bedrijf deed met de presentatie van de zoekpagina.

Lees verder

Google introduceert nieuwe tools voor laadsnelheid

Google introduceert nieuwe tools voor laadsnelheid

De laadsnelheid van websites is steeds bepalender voor de positie ervan in Google. Dat blijkt niet alleen uit onafhankelijk onderzoek, maar wordt ook onomwonden naar buiten toe gecommuniceerd door de zoekmachine zelf. Om webmasters te helpen de laadsnelheid van hun site in kaart te brengen en te verbeteren, heeft Google nu twee nieuwe tools uitgebracht.

Lees verder

Binnenkort meer sites in Mobile-First Index

Binnenkort meer sites in Mobile-First Index

Al enige tijd is bekend dat Google’s Mobile-First Index nog niet volledig is uitgerold. Woordvoerder Gary Illyes heeft nu echter laten weten dat het bedrijf hier in de komende anderhalve maand flink extra vaart achter zet. Dit betekent dat binnen afzienbare tijd meer websites zullen verschijnen in de Mobile-First Index, met alle gevolgen op het gebied van zoekmachine optimalisatie van dien.

Lees verder

Organisch bezoekersverkeer neemt toe

Organisch bezoekersverkeer neemt toe

Het organische bezoekersverkeer in Google groeit inmiddels sterker dan in de voorgaande jaren. Dit blijkt uit Merkle’s Digital Marketing Report voor het vierde kwartaal van 2017. Deze statistieken zijn van belang voor website-eigenaren, omdat de organische resultaten van Google nog altijd verantwoordelijk zijn voor minstens een kwart van alle websitebezoeken.

Lees verder

Hoe verandert zoekmachine optimalisatie in 2018?

Hoe verandert zoekmachine optimalisatie in 2018?

Inmiddels is het alweer medio februari en hebben vele zoekmachine optimalisatie experts hun SEO-doelstellingen voor 2018 definitief vastgesteld. Vaak baseren zij hun strategie op de ontwikkelingen die een jaar eerder plaatsvonden. Maar hoe verstandig is dat? In 2018 beloven er een aantal fundamentele zaken in Google te veranderen, waar je rekening mee moet houden bij je SEO.

Lees verder

Webton: specialist in webdesign & zoekmachine marketing!
Top