Blog

Linkstructuur blog soms slecht voor SEO

Linkstructuur blog soms slecht voor SEO

Bloggen doe je om verschillende redenen. Je wilt bijvoorbeeld je bereik vergroten, je autoriteit demonstreren bij de doelgroep en je website beter vindbaar maken in Google. Maar laat dat laatste nu net zijn waarvoor sommige blogs contraproductief blijken te werken, zo blijkt uit een onderzoek van Perficient Digital.

Lees verder

40 miljoen dagelijkse zoekopdrachten voor DuckDuckGo

40 miljoen dagelijkse zoekopdrachten voor DuckDuckGo

De groei van DuckDuckGo zet zich nog altijd voort. Daar waar wij vorig jaar al meldden dat de zoekmachine record op record brak en in maart nog schreven dat DuckDuckGo inmiddels ook als optionele standaardzoekmachine in browser Chrome wordt aangeboden, heeft het privacybewuste zoekbedrijf recent een nieuwe mijlpaal bereikt: die van 40 miljoen dagelijkse zoekopdrachten.

Lees verder

Hoge positie in Google voorwaarde Voice Search Answer

Hoge positie in Google voorwaarde Voice Search Answer

Voice Search is in 2019 zonder twijfel een van de meest besproken onderwerpen op het gebied van SEO. In een tijd waarin twee van de vijf volwassenen de technologie dagelijks gebruiken op hun smartphone, Google Home of Amazon Alexa, is het belangrijker dan ooit om met je website als Voice Search Answer uitverkoren te worden boven de concurrentie. Maar hoe slaag je hier nu in?

Lees verder

SEO ook belangrijk voor 80% van de adverteerders

SEO ook belangrijk voor 80% van de adverteerders

Uit recent onderzoek van WordStream blijkt dat maar liefst 80% van de online adverteerders investeert in SEO. Deze opvallende statistiek laat zien hoe belangrijk zoekmachine optimalisatie is, zelfs als een website sterk leunt op betaalde advertenties. In het rapport komt SEO boven alternatieven als content marketing en email marketing naar voren als favoriete keuze van adverteerders om hun websiteverkeer en daarmee ook bedrijfsomzet te laten groeien.

Lees verder

Wat is het verschil tussen neural matching en RankBrain?

Wat is het verschil tussen neural matching en RankBrain?

Net als andere technologiegiganten leunt Google steeds zwaarder op het gebruik van kunstmatige intelligentie en machine learning. Bekende termen op dit gebied zijn neural matching en RankBrain, die beide vaak inwisselbaar worden gebruikt. Maar dat is niet geheel terecht; er zit namelijk wel degelijk verschil tussen deze twee technieken.

Lees verder

YouTube: meer dan een derde van het mobiele webverkeer

YouTube: meer dan een derde van het mobiele webverkeer

YouTube vertegenwoordigt meer dan een derde van al het wereldwijde mobiele webverkeer. Dat blijkt uit een recent rapport van Sandvine. De onderzoekers brachten in kaart welke apps het meeste mobiele webverkeer genereren en het videoplatform blijkt mijlenver voor te lopen op de rest. Dat laat nog maar eens zien hoeveel kansen er nog altijd op YouTube liggen – ook voor bedrijven.

Lees verder

Online advertentieuitgaven groeien jaarlijks 10%

Online advertentieuitgaven groeien jaarlijks 10%

Digitale advertentieuitgaven nemen elk jaar met ongeveer 10% toe. Dat blijkt uit een nieuw rapport van Marin Software. De toename van uitgaven is het hoogst in de financiële dienstverlening en retailbranche, met een stijging van respectievelijk 25% en 12%. Adverteerders spreiden hun uitgaven vooral over Google Ads en sociale platforms zoals Instagram en Facebook.

Lees verder

Chrome biedt DuckDuckGo als standaardzoekmachine

Chrome biedt DuckDuckGo als standaardzoekmachine

Ongeveer 96% van het bezoekersverkeer is afkomstig uit zoekmachine Google. In opkomst is echter de privacybewuste zoekmachine DuckDuckGo, die nu al dagelijks tientallen miljoenen zoekopdrachten verwerkt en daarmee record op record breekt. Het is aanleiding voor Google om DuckDuckGo nu toe te voegen als standaardzoekmachine in zijn browser Chrome.

Lees verder

Hoe zet je social media als webshop effectief in?

Hoe zet je social media als webshop effectief in?

Veel webshops weten dat ze iets moeten doen met social media. Een Facebook-, Instagram- of YouTube-account is vervolgens snel aangemaakt. Maar daar stokt het vaak al snel. Want wat motiveert volgers op social media nu precies en hoe spreek je ze het beste aan? Een nieuw onderzoek van Yes Marketing ontdekte welke social media strategieën voor webshops het meest effectief zijn.

Lees verder

AMP zorgt voor meer bezoekersverkeer

AMP zorgt voor meer bezoekersverkeer

Accelerated Mobile Pages (AMP) bieden een betere ervaring voor de bezoeker. Maar resulteert dat ook daadwerkelijk in meer bezoekers op je website als je overstapt op AMP? Een nieuwe studie zegt van wel. De onderzoeksresultaten laten aan duidelijkheid weinig te wensen over: maar liefst 85% van de onderzochte websites kreeg na een overstap op AMP meer mobiele bezoekers.

Lees verder

Hoe beïnvloedt laadsnelheid aankoopbeslissingen?

Hoe beïnvloedt laadsnelheid aankoopbeslissingen?

Dat de laadsnelheid van een website de ranking ervan in Google beïnvloedt, is een bekend gegeven. Sinds een half jaar is dat ook het geval voor mobiele zoekopdrachten. Maar welke invloed heeft een trage website eigenlijk op de aankoopbeslissingen van bezoekers? Veel, zo blijkt uit een recent rapport van conversiemarketingplatform Unbounce.

Lees verder

Wat zijn de gevolgen van een verouderde website voor mijn bedrijf?

Wat zijn de gevolgen van een verouderde website voor mijn bedrijf?

Iedereen weet dat een moderne website belangrijk is voor een goede eerste indruk op bezoekers. Toch komt het er bij veel bedrijven niet van om te investeren in een nieuwe bedrijfssite. Maar wat zijn eigenlijk de concrete gevolgen van een verouderde website voor je bedrijf? Recent onderzoek van Blue Fountain Media laat zorgwekkende statistieken zien.

Lees verder

Hoe verbeter ik mijn optimalisatiescore in Google Ads?

Hoe verbeter ik mijn optimalisatiescore in Google Ads?

Een advertentiecampagne in Google Ads kan een flinke investering zijn. Je wilt er daarom het maximale uithalen. Dat lukt alleen als je campagne een hoge optimalisatiescore heeft. Wat deze score precies betekent en hoe je hem omhoog krijgt om je advertenties optimaal te laten presteren? Je leest het in dit artikel.

Lees verder

96% mobiele zoekopdrachten afkomstig uit Google

96% mobiele zoekopdrachten afkomstig uit Google

Microsoft krijgt veel kritiek om het promoten van het eigen Bing als standaardzoekmachine in Windows. Net zoals zoekmachine DuckDuckGo veelvuldig de media weet te halen met zijn privacybewuste insteek. Maar hoeveel worden deze zoekmachines in de praktijk nu echt gebruikt? Op mobiel in elk geval heel weinig, zo blijkt uit onderzoek. Google is nog altijd heer en meester.

Lees verder

3 technische eisen aan een vindbare website

3 technische eisen aan een vindbare website

Inmiddels weet vrijwel elke ondernemer het: anno 2019 is een hoge positie in Google een voorwaarde om online gevonden te worden door zijn doelgroep. Steeds meer bedrijven besteden dan ook aandacht aan regelmatige contentpublicatie en linkbuilding.

Lees verder

Hoe zijn advertenties in Google nog herkenbaar?

Hoe zijn advertenties in Google nog herkenbaar?

Meer dan 50% van de mensen tussen de 18 en 34 jaar ziet het verschil niet tussen een organisch zoekresultaat en een advertentie. Voor hogere leeftijdsgroepen ligt dit percentage bovendien nog eens flink hoger. Dat blijkt uit onderzoek van VARN. Vreemd zijn de onderzoeksresultaten niet, want hoeveel moeite doet Google eigenlijk om onderscheid aan te brengen in advertenties?

Lees verder

AMP-only website maken: goed idee of niet?

AMP-only website maken: goed idee of niet?

Accelerated Mobile Pages zijn speciale pagina’s op een website die een hogere laadsnelheid koppelen aan een grotere gebruiksvriendelijkheid. Inmiddels is bekend dat mobiele gebruikers een sterke voorkeur hebben voor content op AMP-pagina’s en ook AMP-advertenties scoren bovengemiddeld goed.

Lees verder

Google geeft tips aan retailers met webshop

Google geeft tips aan retailers met webshop

Google is de beroerdste niet als het aankomt op het helpen van anderen. Zo scherpt de zoekmachine continu zijn algoritmes aan om gebruikers beter op maat te bedienen en geeft het webmasters tips over het optimaliseren van de vindbaarheid van hun website. Ook voor retailers heeft het bedrijf nu adviezen om hun aantal online verkopen te verhogen.

Lees verder

Social media streven kranten voorbij als nieuwsbron

Social media streven kranten voorbij als nieuwsbron

Dat social media tegenwoordig sterk in opkomst zijn, weten we al langer. Net zoals we weten dat mediatrends in de Verenigde Staten niet veel later ook in ons land volgen. In dat kader is een recent onderzoek van Pew Research Center zeer interessant te noemen. Hieruit blijkt namelijk dat meer Amerikanen hun nieuws inmiddels van social media halen dan uit kranten.

Lees verder

Waarom verschijnt mijn website niet in de mobiele zoekresultaten?

Waarom verschijnt mijn website niet in de mobiele zoekresultaten?

Google’s Mobile-First Index is een aparte index binnen de zoekmachine. De mobielvriendelijkheid van websites heeft hierin grote invloed op de ranking ervan in de zoekresultaten. Denk jij een mobielvriendelijke site te hebben, maar verschijn je desondanks maar niet in de zoekresultaten? Dat kan komen omdat je nog geen responsive website hebt.

Lees verder

Lokaal beter scoren door hoge reviewscore

Lokaal beter scoren door hoge reviewscore

Een goede vindbaarheid in de lokale zoekresultaten is voor veel bedrijven van levensbelang. Denk alleen maar aan een restaurant, dat veel extra gasten kan genereren door bovenaan in Google te staan voor mensen die lokaal een eetgelegenheid zoeken. En wat blijkt? Als dit restaurant een goede reviewscore heeft, neemt de kans op een hoge positie in Google zienderogen toe.

Lees verder

Google experimenteert met reacties in zoekresultaten

Google experimenteert met reacties in zoekresultaten

Al sinds jaar en dag streeft Google naar een zo goed mogelijke ervaring voor gebruikers. Daarbij hoort ook een hoge mate van interactie met diezelfde gebruikers. Misschien is het daarom dat de zoekmachine nu experimenteert met een nieuwe functie die mensen de mogelijkheid biedt om een reactie achter te laten in de zoekresultaten.

Lees verder

Onderscheidende content geeft de beste resultaten

Onderscheidende content geeft de beste resultaten

Sinds enkele jaren is content marketing de heilige graal van SEO. Toch bereikt de ene website met bloggen meer resultaat dan de andere. Hoe dat komt? Een nieuw onderzoek laat zien dat de kracht van succesvolle blogs hem zit in onderscheidend vermogen. Dit zijn de kenmerken waarmee jij je als blogger kunt onderscheiden voor een hogere positie in Google:

Lees verder

Google introduceert nieuwe testtool voor SEO

Google introduceert nieuwe testtool voor SEO

Google introduceert eens in de zoveel tijd een nieuwe tool die webmasters moet helpen bij het optimaliseren van hun website. Ook recent heeft het zoekmachinebedrijf hiervoor een nieuw hulpmiddel ontwikkeld in de vorm van web.dev. Dit handige platform helpt om meerdere aspecten op een website te meten, waaronder ook de prestaties op het gebied van SEO.

Lees verder

Is jouw WordPress-site vanaf december ook onveilig?

Is jouw WordPress-site vanaf december ook onveilig?

Bijna 60% van de WordPress-websites gebruikt de verouderde PHP-versies 5.6 en 7.0. Vanaf komende maand verschijnen er voor deze versies echter geen beveiligingsupdates meer. Dat betekent dat al deze websites vanaf december extra kwetsbaar zijn voor beveiligingsrisico’s. Draait jouw WordPress-site ook op PHP-versie 5.6 of 7.0? Lees dan vooral verder.

Lees verder

Google Discover nu op mobiele startpagina Google

Google Discover nu op mobiele startpagina Google

Google Discover is de app die in het verleden nog Google Now en Google Feed werd genoemd. De app biedt de mogelijkheid om in één oogopslag content te vinden die aansluit op jouw interesses. Dat Google waarde hecht aan deze functionaliteit, blijkt nu uit het feit dat hij standaard is opgenomen in Google’s mobiele zoekresultaten.

Lees verder

Lokale zoekadvertenties ontvangen veel kliks

Lokale zoekadvertenties ontvangen veel kliks

Lokale zoekadvertenties verschijnen als mensen op Google of Google Maps zoeken naar bedrijven. Deze advertenties bevatten de locatie(s) van een bedrijf en sporen gebruikers aan om deze direct te bellen of te bezoeken. Uit een nieuw onderzoek van BrightLocal blijkt nu dat lokale zoekadvertenties maar liefst bijna 14% van alle kliks ontvangen.

Lees verder

Zoekmachine DuckDuckGo breekt eigen record

Zoekmachine DuckDuckGo breekt eigen record

Privacy is tegenwoordig een veelbesproken onderwerp. In een tijd waarin overheidsdiensten meeluisteren en online giganten zoals Google en Facebook niet altijd even transparant zijn, stijgt de vraag vanuit de samenleving naar privacybewuste alternatieven. Zo’n alternatief vinden zij in de vorm van zoekmachine DuckDuckGo, die inmiddels een steeds serieuzere concurrent voor Google wordt.

Lees verder

Google stopt met Google+

Google stopt met Google+

Het sociale netwerk Google+ heeft nooit echt goed gelopen. Met de moordende concurrentie van platformen als Facebook, Twitter en Instagram was de belangstelling van consumenten simpelweg te laag. Er was dan ook niet veel voor nodig om Google de stekker uit het project te laten trekken. Dat is nu gebeurd naar aanleiding van een datalek dat zo lang mogelijk verborgen is gehouden.

Lees verder

Nieuwe Google-techniek beïnvloedt 30% van de zoekresultaten

Nieuwe Google-techniek beïnvloedt 30% van de zoekresultaten

Kunstmatige intelligentie speelt de afgelopen jaren een steeds belangrijker rol in de totstandkoming van Google’s zoekresultaten. Machine learning technologieën brengen het beoordelingsvermogen van het algoritme van de zoekmachine steeds dichter bij dat van de gebruiker. Sinds enkele maanden is daar in de vorm van neural matching een nieuwe techniek bijgekomen.

Lees verder

Wanneer verwijder ik pagina's met weinig bezoekers?

Wanneer verwijder ik pagina's met weinig bezoekers?

Het Pareto-principe stelt dat 80% van de uitkomsten verklaard kan worden door 20% van de oorzaken. Dat geldt ook voor het bezoekersverkeer op de meeste websites. 80% van het verkeer wordt veroorzaakt door een aantal pagina’s die bovengemiddeld goed scoren; ongeveer 20% van het totale aantal pagina’s. Maar wat te doen met de rest?

Lees verder

Google geeft voorkeur aan HTML voor snelle indexatie

Google geeft voorkeur aan HTML voor snelle indexatie

Eens in de zoveel tijd citeren we op de Webton blog Google’s Webmaster Trend Analyst John Mueller. Regelmatig doet hij namelijk interessante uitspraken in Google Hangouts of via andere sociale kanalen zoals Twitter. Dat was ook onlangs weer het geval, toen Mueller via het laatstgenoemde platform liet weten dat Google HTML de voorkeur geeft voor een snelle indexatie.

Lees verder

Voice Commands en Voice Search nog altijd in opkomst

Voice Commands en Voice Search nog altijd in opkomst

Uit onderzoek van Adobe Analytics blijkt dat Voice Commands en Voice Search in opkomst zijn. Voor trouwe lezers van de Webton-blog geen verrassing, want al in januari van dit jaar meldden wij dat Voice Search – ook wel bekend als gesproken zoekopdrachten – een steile groeicurve vertoont. Die ontwikkeling heeft zich sindsdien dus alleen maar doorgezet.

Lees verder

Hoe lang is de hoogst rankende content?

Hoe lang is de hoogst rankende content?

Thin content is al enige tijd geleden in ongenade gevallen bij Google. Pagina’s met minder dan 300 woorden ranken doorgaans niet hoog in de zoekresultaten. Ze zijn immers te kort om gebruikers echt veel informatie te bieden. Het tegendeel is ook waar: lange content biedt meer informatiewaarde en rankt daardoor beter. Maar hoe lang is de hoogst rankende content nu precies?

Lees verder

Algoritme update in augustus: social media belangrijk

Algoritme update in augustus: social media belangrijk

Aan het begin van deze maand rolde Google een broad core algoritme update uit: de zogenaamde August Broad Core update. Een aantal weken verder kunnen we de balans opmaken en blijkt social media een belangrijke rol te spelen in de update. Niet zozeer als direct ranking signaal, maar wel als betrouwbare populariteitsindicator die de rol van backlinks heel geleidelijk begint te vervangen.

Lees verder

Creëer tevredenheid en vertrouwen bij de gebruiker

Creëer tevredenheid en vertrouwen bij de gebruiker

Onlangs schreven wij over de nieuwe versie van Google’s Search Quality Rating Guidelines. Belangrijk om te beseffen is dat deze kwaliteitsrichtlijnen niet zomaar tot stand komen. Google doet continu onderzoek naar de subjectieve ervaringen van gebruikers en probeert de kwaliteit van websites hiermee meetbaar te maken. Dit is wat jij moet weten om je rankings te bewaken:

Lees verder

Hoe hou ik bezoekers langer op mijn website?

Hoe hou ik bezoekers langer op mijn website?

Bij het bepalen van rankings kijkt Google steeds vaker naar gebruikersstatistieken. Hebben jouw pagina’s bijvoorbeeld een hoge Bounce Rate, een lage Dwell Time en een lage Time On Page? Dan zal je website vroeg of laat zakken in de zoekresultaten. Gelukkig kun je deze statistieken zelf positief beïnvloeden om je rankings te verbeteren. Dat doe je onder meer op de volgende 3 manieren:

Lees verder

Zoekwoord in domeinnaam: meerwaarde of niet?

Zoekwoord in domeinnaam: meerwaarde of niet?

Zoekwoordrijke domeinnamen werkten in het verleden bijzonder goed voor SEO. Tegenwoordig zijn ze echter geen garantie meer voor hoge rankings. Hoe het precies zit? Dat weet John Mueller, Webmaster Trends Analyst bij Google, als geen ander. Onlangs liet hij in een Hangout zijn licht schijnen over het onderwerp. Dit zijn de belangrijkste conclusies:

Lees verder

Google update Search Quality Rating Guidelines

Google update Search Quality Rating Guidelines

De Search Quality Rating Guidelines van Google zijn een handboek met kwaliteitsrichtlijnen voor beoordelaars van de zoekresultaten. Deze mensen beoordelen op verzoek van Google de kwaliteit van webpagina’s met hoge posities in de zoekmachine. Daarmee testen zij in feite de effectiviteit van de zoekmachinealgoritmes. Onlangs heeft Google de richtlijnen weer aangepast.

Lees verder

Verwijzingsverkeer Google streeft Facebook voorbij

Verwijzingsverkeer Google streeft Facebook voorbij

Verwijzingsverkeer is al het bezoekersverkeer op je website dat afkomstig is uit externe kanalen zoals een andere website, een nieuwsbrief of social media. Je kunt de exacte herkomst van dit verkeer heel eenvoudig meten via Google Analytics. En wat blijkt? Gemiddeld krijgen websites tegenwoordig meer verwijzingsverkeer uit Google dan uit Facebook.

Lees verder

Google Chrome wijst nog één keer op HTTPS

Google Chrome wijst nog één keer op HTTPS

Een overstap van HTTP naar HTTPS is tegenwoordig voorwaarde om je website veilig te houden én om nog mee te kunnen in de top van de zoekresultaten. Dat vindt ook Google, dat zijn eigen browser Chrome (dit is met een straatlengte voorsprong wereldwijd de meest gebruikte browser) vanaf oktober 2018 waarschuwingsmeldingen laat weergeven bij HTTP-sites.

Lees verder

Individuele zoekresultaten in Google nu korter

Individuele zoekresultaten in Google nu korter

Als SEO-specialist besteed je ongetwijfeld veel aandacht aan de weergave van je pagina’s in de zoekresultaten. Het is algemeen bekend dat een sterke titel het verschil kan maken tussen een hoge of een lage doorklikratio van gebruikers. Datzelfde geldt voor een goede meta description. In dat kader is het van belang om te weten dat Google die nu steeds korter maakt.

Lees verder

Google geeft SEO-tips voor afbeeldingen

Google geeft SEO-tips voor afbeeldingen

Google heeft zijn Publicatierichtlijnen voor Google Afbeeldingen een flinke update gegeven. De nieuwe versie bevat waardevolle informatie die ervoor kan zorgen dat je afbeeldingen beter ranken en meer bezoekersverkeer naar je website opleveren. De richtlijnen zijn ook handig voor webshops die met hun productfoto’s een hogere positie in Google Afbeeldingen willen realiseren. Dit zijn Google’s beste nieuwe tips:

Lees verder

Facebook brengt Analytics-app uit voor bedrijven

Facebook brengt Analytics-app uit voor bedrijven

Facebook heeft alleen al in Nederland miljoenen gebruikers. Voor elk bedrijf is het daarom van belang om op dit sociale kanaal vertegenwoordigd te zijn. Het aanmaken van een bedrijvenpagina is doodeenvoudig, maar hoe meet je vervolgens de prestaties? Facebook brengt hiervoor nu de oplossing met zijn nieuwe Analytics-app voor bedrijven.

Lees verder

Google bevestigt nieuwe algoritme update

Google bevestigt nieuwe algoritme update

Eens in de zoveel tijd wordt de SEO-wereld opgeschrikt door schommelende rankings. Enig verloop in rankings is normaal, maar kelderen meerdere sites plotsklaps in de zoekresultaten? Dan is er zeer waarschijnlijk sprake van een algoritme update. Zo ook enkele weken geleden, op 16 april, heeft Google inmiddels bevestigd.

Lees verder

Direct Answers nu in 10% van de zoekresultaten

Direct Answers nu in 10% van de zoekresultaten

De afgelopen jaren heeft Google veel geïnvesteerd in het uitbreiden van zijn welbekende Knowledge Graph. Een bekend onderdeel hiervan is de zogenaamde Direct Answer Box – een veld bovenaan de zoekresultaten dat gebruikers direct van een antwoord op hun vragende zoekopdracht voorziet. Inmiddels wordt dit veld reeds in zo’n 10% van de mobiele zoekresultaten getoond.

Lees verder

Google test eindeloos scrollen in mobiele zoekresultaten

Google test eindeloos scrollen in mobiele zoekresultaten

De ambitie van SEO-specialisten ligt vaak in het minimaal bereiken van de eerste pagina van Google. Hoe hoger de positie op deze pagina in de zoekresultaten, hoe groter het aantal potentiële klanten dat via de zoekmachine op je website belandt. Aan dit systeem van paginering komt binnenkort echter een mogelijk einde, want Google test nu eindeloos scrollen voor de mobiele zoekresultaten.

Lees verder

Een nieuwe digitale marketingmix

Een nieuwe digitale marketingmix

In de online marketingmix maken marketeers vaak onderscheid tussen organische en betaalde marketingactiviteiten. Heel zwart-wit gesteld passen ze SEO toe om hoog te scoren in de organische zoekresultaten en AdWords om ook de advertentieplekken in de zoekmachine te bezetten.

Lees verder

Wat is Google Shopping Actions?

Wat is Google Shopping Actions?

Enkele dagen geleden kondigde Google een nieuwe functionaliteit aan: Shopping Actions. Het doel van het nieuwe initiatief is om het voor gebruikers makkelijker te maken om direct vanuit de zoekresultaten te winkelen. Dat is goed nieuws voor eigenaren van webwinkels en iedereen die online zijn producten aanbiedt.

Lees verder

Wat is er veranderd in Google Shopping?

Wat is er veranderd in Google Shopping?

In de zomer van vorig jaar legde de Europese Commissie Google een gigantische boete van 2,4 miljard euro op. Aanleiding was de onheus verkregen machtspositie van de eigen prijsvergelijkingsdienst Shopping, die in de zoekresultaten duidelijk de voorkeur kreeg boven vergelijkbare diensten van concurrenten. Inmiddels heeft Google naar aanleiding van de straf een aantal zaken veranderd.

Lees verder

Webton: specialist in webdesign & zoekmachine marketing!
Top