Blog

Nieuwe updates in Google Merchant Center

Nieuwe updates in Google Merchant Center

Zelf een webwinkel beginnen is niet altijd gemakkelijk. Je kunt de mooiste webshop laten bouwen, maar dat vormt nog geen garantie voor bezoekers. Het promoten van je producten in zoekmachines zoals Google is daarom een belangrijke voorwaarde voor succes. Dat doe je met behulp van Google Shopping en het bijbehorende Merchant Center, waarvoor inmiddels een aantal nieuwe updates zijn uitgebracht.

Lees verder

Google test eindeloos scrollen in mobiele zoekresultaten

Google test eindeloos scrollen in mobiele zoekresultaten

Google staat erom bekend regelmatig te experimenteren met nieuwe functionaliteiten in de zoekmachine. Op basis van de hiermee vergaarde gebruikersdata bepaalt het bedrijf of het nieuwe concept potentie heeft. Onlangs was de zoekgigant weer bezig met een nieuwe test: een functie voor eindeloos scrollen in de mobiele zoekresultaten.

Lees verder

30% van de zoekresultaten ontvangt geen kliks

30% van de zoekresultaten ontvangt geen kliks

Internet Marketing Ninjas is een bekend Amerikaans SEO-bureau dat regelmatig studies verricht naar de laatste trends op het gebied van zoekmachine optimalisatie. In een recent uitgebracht onderzoek van het bedrijf zijn wederom verrassende resultaten naar voren gekomen. Zo blijkt dat op bijna 30% van de zoekresultaten op de eerste twee pagina’s van Google überhaupt niet wordt geklikt.

Lees verder

Bijna 60% bezoekers nu afkomstig van mobiel

Bijna 60% bezoekers nu afkomstig van mobiel

Uit een nieuw rapport van SEO-bedrijf BrightEdge blijkt dat bijna 60% van al het bezoekersverkeer inmiddels afkomstig is van mobiele telefoons en tablets. Aangezien dit een jaar geleden nog zo’n 50% was, betekent dit dat de stijging van mobiele bezoekers zich nog altijd doorzet. En dat heeft toenemende gevolgen voor de SEO-beslissingen die je neemt voor je website.

Lees verder

Waarom werken mijn Rich Snippets niet?

Waarom werken mijn Rich Snippets niet?

Anno 2017 bestaan de organische zoekresultaten allang niet meer alleen uit standaard snippets. Naast reguliere elementen zoals een URL, titel en meta description zijn fragmenten soms ook verrijkt met aanvullende informatie. Deze snippets in de zoekresultaten worden daarom ook wel Rich Snippets genoemd. Toch blijken ze niet altijd te werken. Hieronder bespreken we de mogelijke oorzaken.

Lees verder

Google waarschuwt websites met vervelende advertenties

Google waarschuwt websites met vervelende advertenties

In de basis heeft Google niets tegen advertenties. Sterker nog: met AdWords heeft het bedrijf het grootste advertentienetwerk ter wereld in handen. Waar Google echter wél iets tegen heeft, zijn advertenties die de gebruiksvriendelijkheid van een website sterk verminderen. Naar aanleiding hiervan geeft het bedrijf nu een serieuze waarschuwing af aan webmasters.

Lees verder

Nieuwe updates voor Google Search Console

Nieuwe updates voor Google Search Console

Google werkt continu aan het verbeteren van zijn tools en diensten. Dat blijkt eens te meer nu het bedrijf twee nieuwe functionaliteiten voor Search Console heeft aangekondigd, die zich momenteel nog in een experimentele fase bevinden. Het gaat om het zogenaamde Index Coverage rapport en APM Issues rapport, die we hieronder beiden bespreken.

Lees verder

Google wil feedback voor Automatisch aanvullen

Google wil feedback voor Automatisch aanvullen

Google biedt al vele jaren de functionaliteit ‘Zoeken met automatische aanvulling’. Hierbij worden de zoekopdrachten van gebruikers tijdens het typen automatisch aangevuld met gerelateerde termen waar andere gebruikers naar zoeken. Omdat dit systeem na jarenlange verbeteringen nog altijd niet perfect werkt, is Google momenteel op zoek naar feedback van gebruikers.

Lees verder

Gebruikers geven de voorkeur aan AMP content

Gebruikers geven de voorkeur aan AMP content

Accelerated Mobile Pages (AMP) zijn een belangrijk initiatief van Google om de gebruiksvriendelijkheid van mobiele websites te verbeteren. Want hoe sneller webpagina’s laden, hoe beter de ervaring van gebruikers. Dat is althans de theorie. Dat dit in de praktijk ook opgaat, blijkt uit een recent onderzoek waarin meer dan de helft van de respondenten de voorkeur gaf aan AMP pagina’s.

Lees verder

Google AdWords ondersteunt nu remarketing aan YouTube-kijkers

Google AdWords ondersteunt nu remarketing aan YouTube-kijkers

Tegenwoordig is het van groot belang om jouw doelgroep via verschillende kanalen te bereiken. Naast de bedrijfswebsite zijn dit onder andere je social media profielen en YouTube-kanaal. Met name YouTube-video’s worden steeds populairder, omdat potentiële klanten op zoek zijn naar makkelijke manieren om betrouwbare en interessante content te consumeren.

Lees verder

Webton: specialist in webdesign & zoekmachine marketing!
Top