Blog

Laadsnelheid in zomer 2018 ook ranking factor voor mobiel

Laadsnelheid in zomer 2018 ook ranking factor voor mobiel

Google heeft aangekondigd dat de laadsnelheid van een pagina vanaf juli 2018 ook voor mobiele zoekopdrachten meetelt als ranking factor. Voor desktop zoekopdrachten was dit reeds vanaf 2010 het geval, maar voor mobiel heeft Google besloten deze maatregel nu pas in te voeren. Dat betekent dat het nog belangrijker wordt om aandacht te besteden aan een goede laadsnelheid van je website.

Lees verder

Google PageSpeed Insights meet nu snelheid in de praktijk

Google PageSpeed Insights meet nu snelheid in de praktijk

Google’s bekende PageSpeed Insights tool kan sinds kort meten hoe snel een pagina inlaadt in de echte wereld. Voorheen gaf de tool weliswaar ook een indicatie van de laadsnelheid, maar die score was gebaseerd op een statische lijst van beoordelingscriteria. Hierdoor was de uiteindelijke score niet gebaseerd op de échte snelheid, maar vooral op een inschatting daarvan.

Lees verder

Websites worden steeds vaker gehackt

Websites worden steeds vaker gehackt

Heb jij je website zelf gebouwd of laten maken door een professionele websitebouwer? Beide scenario’s vormen geen garantie voor een succesvolle beveiliging van je website, zo blijkt uit recent onderzoek. Volgens de onderzoekers is het niet zozeer het gebruikte platform of de gekozen techniek, maar vooral de sterkte van het wachtwoord dat bepalend is voor het veiligheidsrisico van je website.

Lees verder

Commerciële sites getroffen door Google’s Maccabees-update

Commerciële sites getroffen door Google’s Maccabees-update

De afgelopen weken stonden voor SEO-specialisten in het teken van schommelende rankings en vragen over Google’s algoritme. Al enige tijd gonsten de geruchten over een nieuwe algoritme update, die al snel werd omgedoopt tot de zogenaamde Maccabees Update. Inmiddels heeft Google een einde gemaakt aan de onzekerheid en de algoritme updates bevestigd.

Lees verder

Google waarschuwt voor duplicate content

Google waarschuwt voor duplicate content

Inmiddels is genoegzaam bekend dat Google niet houdt van duplicate content: twee verschillende pagina’s (op dezelfde of een andere site) die een identieke inhoud hebben. De zoekmachine bestraft dit plagiaat met een lagere ranking of zelfs verwijdering uit de zoekresultaten. Kopstuk John Mueller gaf recent nog wat extra duidelijkheid over typische duplicate content valkuilen.

Lees verder

Nu nog specifieker zoeken in Google Trends

Nu nog specifieker zoeken in Google Trends

Google Trends is al sinds de lancering een veelgebruikte tool door contentspecialisten en online marketeers. Tot op heden was de tool vooral gericht op het ontdekken van trends in organische zoekopdrachten, maar inmiddels heeft Google een aantal nieuwe filters toegevoegd. Hiermee kun je voortaan nóg specifieker zoeken en nieuwe ontwikkelingen ontdekken.

Lees verder

Google waarschuwt nieuwssites voor penalty

Google waarschuwt nieuwssites voor penalty

Onlangs publiceerde de Amerikaanse nieuwssite The Outline een controversieel artikel. De schrijver van het stuk stelt dat grote nieuwswebsites in de Verenigde Staten, waaronder CNN, TechCrunch en de New York Times, links in artikelen hebben geplaatst in ruil voor betaling van journalisten. Google heeft inmiddels gereageerd en waarschuwt voor de risico’s van een penalty bij dit soort praktijken.

Lees verder

Google Shopping nu nóg beter door nieuwe functionaliteiten

Google Shopping nu nóg beter door nieuwe functionaliteiten

Mobiele bezoekers van websites nemen zienderogen toe en dat geldt daarmee ook voor het aantal mobiele aankopen bij webwinkels. Steeds vaker doen mensen op hun mobiele telefoon vooronderzoek naar producten via zoekmachines zoals Google, waardoor een prominente aanwezigheid hierin voor webshops van toenemend belang is.

Lees verder

Reviews hebben grote invloed op lokale vindbaarheid

Reviews hebben grote invloed op lokale vindbaarheid

Bedrijven die hoog ranken in de organische zoekresultaten, scoren over het algemeen ook goed op het gebied van lokale vindbaarheid. Maar hoewel veel ranking factoren overeenkomen, bestaan er wel degelijk verschillen. Een goed voorbeeld hiervan zijn reviews, die anno 2017 een grote invloed hebben op de lokale vindbaarheid van een site in Google.

Lees verder

Google test nieuwe look voor mobiele zoekresultaten

Google test nieuwe look voor mobiele zoekresultaten

Als er één onderneming is die constant hamert op gebruiksvriendelijkheid, dan is het Google. Een goede user experience staat in de beleving van het bedrijf centraal en dit komt onder meer tot uiting in regelmatige designupdates van de zoekresultaten. Omdat de mobiele zoekresultaten hiervan een steeds belangrijker onderdeel vormen, heeft Google hiervoor onlangs weer een nieuw ontwerp gelanceerd.

Lees verder

Webton: specialist in webdesign & zoekmachine marketing!
Top