Blog

Verwijzingsverkeer Google streeft Facebook voorbij

Verwijzingsverkeer Google streeft Facebook voorbij

Verwijzingsverkeer is al het bezoekersverkeer op je website dat afkomstig is uit externe kanalen zoals een andere website, een nieuwsbrief of social media. Je kunt de exacte herkomst van dit verkeer heel eenvoudig meten via Google Analytics. En wat blijkt? Gemiddeld krijgen websites tegenwoordig meer verwijzingsverkeer uit Google dan uit Facebook.

Lees verder

Google Chrome wijst nog één keer op HTTPS

Google Chrome wijst nog één keer op HTTPS

Een overstap van HTTP naar HTTPS is tegenwoordig voorwaarde om je website veilig te houden én om nog mee te kunnen in de top van de zoekresultaten. Dat vindt ook Google, dat zijn eigen browser Chrome (dit is met een straatlengte voorsprong wereldwijd de meest gebruikte browser) vanaf oktober 2018 waarschuwingsmeldingen laat weergeven bij HTTP-sites.

Lees verder

Individuele zoekresultaten in Google nu korter

Individuele zoekresultaten in Google nu korter

Als SEO-specialist besteed je ongetwijfeld veel aandacht aan de weergave van je pagina’s in de zoekresultaten. Het is algemeen bekend dat een sterke titel het verschil kan maken tussen een hoge of een lage doorklikratio van gebruikers. Datzelfde geldt voor een goede meta description. In dat kader is het van belang om te weten dat Google die nu steeds korter maakt.

Lees verder

Google geeft SEO-tips voor afbeeldingen

Google geeft SEO-tips voor afbeeldingen

Google heeft zijn Publicatierichtlijnen voor Google Afbeeldingen een flinke update gegeven. De nieuwe versie bevat waardevolle informatie die ervoor kan zorgen dat je afbeeldingen beter ranken en meer bezoekersverkeer naar je website opleveren. De richtlijnen zijn ook handig voor webshops die met hun productfoto’s een hogere positie in Google Afbeeldingen willen realiseren. Dit zijn Google’s beste nieuwe tips:

Lees verder

Facebook brengt Analytics-app uit voor bedrijven

Facebook brengt Analytics-app uit voor bedrijven

Facebook heeft alleen al in Nederland miljoenen gebruikers. Voor elk bedrijf is het daarom van belang om op dit sociale kanaal vertegenwoordigd te zijn. Het aanmaken van een bedrijvenpagina is doodeenvoudig, maar hoe meet je vervolgens de prestaties? Facebook brengt hiervoor nu de oplossing met zijn nieuwe Analytics-app voor bedrijven.

Lees verder

Google bevestigt nieuwe algoritme update

Google bevestigt nieuwe algoritme update

Eens in de zoveel tijd wordt de SEO-wereld opgeschrikt door schommelende rankings. Enig verloop in rankings is normaal, maar kelderen meerdere sites plotsklaps in de zoekresultaten? Dan is er zeer waarschijnlijk sprake van een algoritme update. Zo ook enkele weken geleden, op 16 april, heeft Google inmiddels bevestigd.

Lees verder

Direct Answers nu in 10% van de zoekresultaten

Direct Answers nu in 10% van de zoekresultaten

De afgelopen jaren heeft Google veel geïnvesteerd in het uitbreiden van zijn welbekende Knowledge Graph. Een bekend onderdeel hiervan is de zogenaamde Direct Answer Box – een veld bovenaan de zoekresultaten dat gebruikers direct van een antwoord op hun vragende zoekopdracht voorziet. Inmiddels wordt dit veld reeds in zo’n 10% van de mobiele zoekresultaten getoond.

Lees verder

Google test eindeloos scrollen in mobiele zoekresultaten

Google test eindeloos scrollen in mobiele zoekresultaten

De ambitie van SEO-specialisten ligt vaak in het minimaal bereiken van de eerste pagina van Google. Hoe hoger de positie op deze pagina in de zoekresultaten, hoe groter het aantal potentiële klanten dat via de zoekmachine op je website belandt. Aan dit systeem van paginering komt binnenkort echter een mogelijk einde, want Google test nu eindeloos scrollen voor de mobiele zoekresultaten.

Lees verder

Een nieuwe digitale marketingmix

Een nieuwe digitale marketingmix

In de online marketingmix maken marketeers vaak onderscheid tussen organische en betaalde marketingactiviteiten. Heel zwart-wit gesteld passen ze SEO toe om hoog te scoren in de organische zoekresultaten en AdWords om ook de advertentieplekken in de zoekmachine te bezetten.

Lees verder

Wat is Google Shopping Actions?

Wat is Google Shopping Actions?

Enkele dagen geleden kondigde Google een nieuwe functionaliteit aan: Shopping Actions. Het doel van het nieuwe initiatief is om het voor gebruikers makkelijker te maken om direct vanuit de zoekresultaten te winkelen. Dat is goed nieuws voor eigenaren van webwinkels en iedereen die online zijn producten aanbiedt.

Lees verder

Webton: specialist in webdesign & zoekmachine marketing!
Top