Blog

Google geeft voorkeur aan HTML voor snelle indexatie

Google geeft voorkeur aan HTML voor snelle indexatie

Eens in de zoveel tijd citeren we op de Webton blog Google’s Webmaster Trend Analyst John Mueller. Regelmatig doet hij namelijk interessante uitspraken in Google Hangouts of via andere sociale kanalen zoals Twitter. Dat was ook onlangs weer het geval, toen Mueller via het laatstgenoemde platform liet weten dat Google HTML de voorkeur geeft voor een snelle indexatie.

Lees verder

Voice Commands en Voice Search nog altijd in opkomst

Voice Commands en Voice Search nog altijd in opkomst

Uit onderzoek van Adobe Analytics blijkt dat Voice Commands en Voice Search in opkomst zijn. Voor trouwe lezers van de Webton-blog geen verrassing, want al in januari van dit jaar meldden wij dat Voice Search – ook wel bekend als gesproken zoekopdrachten – een steile groeicurve vertoont. Die ontwikkeling heeft zich sindsdien dus alleen maar doorgezet.

Lees verder

Hoe lang is de hoogst rankende content?

Hoe lang is de hoogst rankende content?

Thin content is al enige tijd geleden in ongenade gevallen bij Google. Pagina’s met minder dan 300 woorden ranken doorgaans niet hoog in de zoekresultaten. Ze zijn immers te kort om gebruikers echt veel informatie te bieden. Het tegendeel is ook waar: lange content biedt meer informatiewaarde en rankt daardoor beter. Maar hoe lang is de hoogst rankende content nu precies?

Lees verder

Algoritme update in augustus: social media belangrijk

Algoritme update in augustus: social media belangrijk

Aan het begin van deze maand rolde Google een broad core algoritme update uit: de zogenaamde August Broad Core update. Een aantal weken verder kunnen we de balans opmaken en blijkt social media een belangrijke rol te spelen in de update. Niet zozeer als direct ranking signaal, maar wel als betrouwbare populariteitsindicator die de rol van backlinks heel geleidelijk begint te vervangen.

Lees verder

Creëer tevredenheid en vertrouwen bij de gebruiker

Creëer tevredenheid en vertrouwen bij de gebruiker

Onlangs schreven wij over de nieuwe versie van Google’s Search Quality Rating Guidelines. Belangrijk om te beseffen is dat deze kwaliteitsrichtlijnen niet zomaar tot stand komen. Google doet continu onderzoek naar de subjectieve ervaringen van gebruikers en probeert de kwaliteit van websites hiermee meetbaar te maken. Dit is wat jij moet weten om je rankings te bewaken:

Lees verder

Hoe hou ik bezoekers langer op mijn website?

Hoe hou ik bezoekers langer op mijn website?

Bij het bepalen van rankings kijkt Google steeds vaker naar gebruikersstatistieken. Hebben jouw pagina’s bijvoorbeeld een hoge Bounce Rate, een lage Dwell Time en een lage Time On Page? Dan zal je website vroeg of laat zakken in de zoekresultaten. Gelukkig kun je deze statistieken zelf positief beïnvloeden om je rankings te verbeteren. Dat doe je onder meer op de volgende 3 manieren:

Lees verder

Zoekwoord in domeinnaam: meerwaarde of niet?

Zoekwoord in domeinnaam: meerwaarde of niet?

Zoekwoordrijke domeinnamen werkten in het verleden bijzonder goed voor SEO. Tegenwoordig zijn ze echter geen garantie meer voor hoge rankings. Hoe het precies zit? Dat weet John Mueller, Webmaster Trends Analyst bij Google, als geen ander. Onlangs liet hij in een Hangout zijn licht schijnen over het onderwerp. Dit zijn de belangrijkste conclusies:

Lees verder

Google update Search Quality Rating Guidelines

Google update Search Quality Rating Guidelines

De Search Quality Rating Guidelines van Google zijn een handboek met kwaliteitsrichtlijnen voor beoordelaars van de zoekresultaten. Deze mensen beoordelen op verzoek van Google de kwaliteit van webpagina’s met hoge posities in de zoekmachine. Daarmee testen zij in feite de effectiviteit van de zoekmachinealgoritmes. Onlangs heeft Google de richtlijnen weer aangepast.

Lees verder

Verwijzingsverkeer Google streeft Facebook voorbij

Verwijzingsverkeer Google streeft Facebook voorbij

Verwijzingsverkeer is al het bezoekersverkeer op je website dat afkomstig is uit externe kanalen zoals een andere website, een nieuwsbrief of social media. Je kunt de exacte herkomst van dit verkeer heel eenvoudig meten via Google Analytics. En wat blijkt? Gemiddeld krijgen websites tegenwoordig meer verwijzingsverkeer uit Google dan uit Facebook.

Lees verder

Google Chrome wijst nog één keer op HTTPS

Google Chrome wijst nog één keer op HTTPS

Een overstap van HTTP naar HTTPS is tegenwoordig voorwaarde om je website veilig te houden én om nog mee te kunnen in de top van de zoekresultaten. Dat vindt ook Google, dat zijn eigen browser Chrome (dit is met een straatlengte voorsprong wereldwijd de meest gebruikte browser) vanaf oktober 2018 waarschuwingsmeldingen laat weergeven bij HTTP-sites.

Lees verder

Individuele zoekresultaten in Google nu korter

Individuele zoekresultaten in Google nu korter

Als SEO-specialist besteed je ongetwijfeld veel aandacht aan de weergave van je pagina’s in de zoekresultaten. Het is algemeen bekend dat een sterke titel het verschil kan maken tussen een hoge of een lage doorklikratio van gebruikers. Datzelfde geldt voor een goede meta description. In dat kader is het van belang om te weten dat Google die nu steeds korter maakt.

Lees verder

Google geeft SEO-tips voor afbeeldingen

Google geeft SEO-tips voor afbeeldingen

Google heeft zijn Publicatierichtlijnen voor Google Afbeeldingen een flinke update gegeven. De nieuwe versie bevat waardevolle informatie die ervoor kan zorgen dat je afbeeldingen beter ranken en meer bezoekersverkeer naar je website opleveren. De richtlijnen zijn ook handig voor webshops die met hun productfoto’s een hogere positie in Google Afbeeldingen willen realiseren. Dit zijn Google’s beste nieuwe tips:

Lees verder

Facebook brengt Analytics-app uit voor bedrijven

Facebook brengt Analytics-app uit voor bedrijven

Facebook heeft alleen al in Nederland miljoenen gebruikers. Voor elk bedrijf is het daarom van belang om op dit sociale kanaal vertegenwoordigd te zijn. Het aanmaken van een bedrijvenpagina is doodeenvoudig, maar hoe meet je vervolgens de prestaties? Facebook brengt hiervoor nu de oplossing met zijn nieuwe Analytics-app voor bedrijven.

Lees verder

Google bevestigt nieuwe algoritme update

Google bevestigt nieuwe algoritme update

Eens in de zoveel tijd wordt de SEO-wereld opgeschrikt door schommelende rankings. Enig verloop in rankings is normaal, maar kelderen meerdere sites plotsklaps in de zoekresultaten? Dan is er zeer waarschijnlijk sprake van een algoritme update. Zo ook enkele weken geleden, op 16 april, heeft Google inmiddels bevestigd.

Lees verder

Direct Answers nu in 10% van de zoekresultaten

Direct Answers nu in 10% van de zoekresultaten

De afgelopen jaren heeft Google veel geïnvesteerd in het uitbreiden van zijn welbekende Knowledge Graph. Een bekend onderdeel hiervan is de zogenaamde Direct Answer Box – een veld bovenaan de zoekresultaten dat gebruikers direct van een antwoord op hun vragende zoekopdracht voorziet. Inmiddels wordt dit veld reeds in zo’n 10% van de mobiele zoekresultaten getoond.

Lees verder

Google test eindeloos scrollen in mobiele zoekresultaten

Google test eindeloos scrollen in mobiele zoekresultaten

De ambitie van SEO-specialisten ligt vaak in het minimaal bereiken van de eerste pagina van Google. Hoe hoger de positie op deze pagina in de zoekresultaten, hoe groter het aantal potentiële klanten dat via de zoekmachine op je website belandt. Aan dit systeem van paginering komt binnenkort echter een mogelijk einde, want Google test nu eindeloos scrollen voor de mobiele zoekresultaten.

Lees verder

Een nieuwe digitale marketingmix

Een nieuwe digitale marketingmix

In de online marketingmix maken marketeers vaak onderscheid tussen organische en betaalde marketingactiviteiten. Heel zwart-wit gesteld passen ze SEO toe om hoog te scoren in de organische zoekresultaten en AdWords om ook de advertentieplekken in de zoekmachine te bezetten.

Lees verder

Wat is Google Shopping Actions?

Wat is Google Shopping Actions?

Enkele dagen geleden kondigde Google een nieuwe functionaliteit aan: Shopping Actions. Het doel van het nieuwe initiatief is om het voor gebruikers makkelijker te maken om direct vanuit de zoekresultaten te winkelen. Dat is goed nieuws voor eigenaren van webwinkels en iedereen die online zijn producten aanbiedt.

Lees verder

Wat is er veranderd in Google Shopping?

Wat is er veranderd in Google Shopping?

In de zomer van vorig jaar legde de Europese Commissie Google een gigantische boete van 2,4 miljard euro op. Aanleiding was de onheus verkregen machtspositie van de eigen prijsvergelijkingsdienst Shopping, die in de zoekresultaten duidelijk de voorkeur kreeg boven vergelijkbare diensten van concurrenten. Inmiddels heeft Google naar aanleiding van de straf een aantal zaken veranderd.

Lees verder

Hoe ziet het Google van de toekomst eruit?

Hoe ziet het Google van de toekomst eruit?

Elke dag voor Google veranderingen door in zijn zoekmachine. Soms zijn deze aanpassingen definitief en andere keren zijn het kortdurende experimenten. Toch zijn deze experimenten vaak veelzeggend over de intenties en toekomstige koers van de zoekmachine. In dit artikel bespreken we een recente test die het bedrijf deed met de presentatie van de zoekpagina.

Lees verder

Google introduceert nieuwe tools voor laadsnelheid

Google introduceert nieuwe tools voor laadsnelheid

De laadsnelheid van websites is steeds bepalender voor de positie ervan in Google. Dat blijkt niet alleen uit onafhankelijk onderzoek, maar wordt ook onomwonden naar buiten toe gecommuniceerd door de zoekmachine zelf. Om webmasters te helpen de laadsnelheid van hun site in kaart te brengen en te verbeteren, heeft Google nu twee nieuwe tools uitgebracht.

Lees verder

Binnenkort meer sites in Mobile-First Index

Binnenkort meer sites in Mobile-First Index

Al enige tijd is bekend dat Google’s Mobile-First Index nog niet volledig is uitgerold. Woordvoerder Gary Illyes heeft nu echter laten weten dat het bedrijf hier in de komende anderhalve maand flink extra vaart achter zet. Dit betekent dat binnen afzienbare tijd meer websites zullen verschijnen in de Mobile-First Index, met alle gevolgen op het gebied van zoekmachine optimalisatie van dien.

Lees verder

Organisch bezoekersverkeer neemt toe

Organisch bezoekersverkeer neemt toe

Het organische bezoekersverkeer in Google groeit inmiddels sterker dan in de voorgaande jaren. Dit blijkt uit Merkle’s Digital Marketing Report voor het vierde kwartaal van 2017. Deze statistieken zijn van belang voor website-eigenaren, omdat de organische resultaten van Google nog altijd verantwoordelijk zijn voor minstens een kwart van alle websitebezoeken.

Lees verder

Hoe verandert zoekmachine optimalisatie in 2018?

Hoe verandert zoekmachine optimalisatie in 2018?

Inmiddels is het alweer medio februari en hebben vele zoekmachine optimalisatie experts hun SEO-doelstellingen voor 2018 definitief vastgesteld. Vaak baseren zij hun strategie op de ontwikkelingen die een jaar eerder plaatsvonden. Maar hoe verstandig is dat? In 2018 beloven er een aantal fundamentele zaken in Google te veranderen, waar je rekening mee moet houden bij je SEO.

Lees verder

YouTube maakt strengere regels voor verdienmogelijkheden

YouTube maakt strengere regels voor verdienmogelijkheden

Het plaatsen van advertenties in video’s is sinds jaar en dag een aantrekkelijk verdienmodel voor gebruikers van YouTube. Sommige content creators weten hier dankzij duizenden dagelijkse videoviews zelfs hun brood mee te verdienen. Voor zowel nieuwe als bestaande gebruikers wordt dat nu iets lastiger, want Google gaat striktere regels voor het plaatsen van advertenties hanteren.

Lees verder

Gesproken zoekopdrachten nemen toe in 2018

Gesproken zoekopdrachten nemen toe in 2018

Het aantal gesproken zoekopdrachten stijgt. Dat blijkt uit een recent onderzoek van Stone Temple. Daar waar de meeste mensen in de afgelopen jaren hun stem liever niet gebruikten om publiekelijk op hun telefoon te zoeken, begint dat inmiddels steeds normaler te worden. Het aantal gesproken zoekopdrachten in de thuisomgeving neemt daarentegen juist af.

Lees verder

Laadsnelheid in zomer 2018 ook ranking factor voor mobiel

Laadsnelheid in zomer 2018 ook ranking factor voor mobiel

Google heeft aangekondigd dat de laadsnelheid van een pagina vanaf juli 2018 ook voor mobiele zoekopdrachten meetelt als ranking factor. Voor desktop zoekopdrachten was dit reeds vanaf 2010 het geval, maar voor mobiel heeft Google besloten deze maatregel nu pas in te voeren. Dat betekent dat het nog belangrijker wordt om aandacht te besteden aan een goede laadsnelheid van je website.

Lees verder

Google PageSpeed Insights meet nu snelheid in de praktijk

Google PageSpeed Insights meet nu snelheid in de praktijk

Google’s bekende PageSpeed Insights tool kan sinds kort meten hoe snel een pagina inlaadt in de echte wereld. Voorheen gaf de tool weliswaar ook een indicatie van de laadsnelheid, maar die score was gebaseerd op een statische lijst van beoordelingscriteria. Hierdoor was de uiteindelijke score niet gebaseerd op de échte snelheid, maar vooral op een inschatting daarvan.

Lees verder

Websites worden steeds vaker gehackt

Websites worden steeds vaker gehackt

Heb jij je website zelf gebouwd of laten maken door een professionele websitebouwer? Beide scenario’s vormen geen garantie voor een succesvolle beveiliging van je website, zo blijkt uit recent onderzoek. Volgens de onderzoekers is het niet zozeer het gebruikte platform of de gekozen techniek, maar vooral de sterkte van het wachtwoord dat bepalend is voor het veiligheidsrisico van je website.

Lees verder

Commerciële sites getroffen door Google’s Maccabees-update

Commerciële sites getroffen door Google’s Maccabees-update

De afgelopen weken stonden voor SEO-specialisten in het teken van schommelende rankings en vragen over Google’s algoritme. Al enige tijd gonsten de geruchten over een nieuwe algoritme update, die al snel werd omgedoopt tot de zogenaamde Maccabees Update. Inmiddels heeft Google een einde gemaakt aan de onzekerheid en de algoritme updates bevestigd.

Lees verder

Google waarschuwt voor duplicate content

Google waarschuwt voor duplicate content

Inmiddels is genoegzaam bekend dat Google niet houdt van duplicate content: twee verschillende pagina’s (op dezelfde of een andere site) die een identieke inhoud hebben. De zoekmachine bestraft dit plagiaat met een lagere ranking of zelfs verwijdering uit de zoekresultaten. Kopstuk John Mueller gaf recent nog wat extra duidelijkheid over typische duplicate content valkuilen.

Lees verder

Nu nog specifieker zoeken in Google Trends

Nu nog specifieker zoeken in Google Trends

Google Trends is al sinds de lancering een veelgebruikte tool door contentspecialisten en online marketeers. Tot op heden was de tool vooral gericht op het ontdekken van trends in organische zoekopdrachten, maar inmiddels heeft Google een aantal nieuwe filters toegevoegd. Hiermee kun je voortaan nóg specifieker zoeken en nieuwe ontwikkelingen ontdekken.

Lees verder

Google waarschuwt nieuwssites voor penalty

Google waarschuwt nieuwssites voor penalty

Onlangs publiceerde de Amerikaanse nieuwssite The Outline een controversieel artikel. De schrijver van het stuk stelt dat grote nieuwswebsites in de Verenigde Staten, waaronder CNN, TechCrunch en de New York Times, links in artikelen hebben geplaatst in ruil voor betaling van journalisten. Google heeft inmiddels gereageerd en waarschuwt voor de risico’s van een penalty bij dit soort praktijken.

Lees verder

Google Shopping nu nóg beter door nieuwe functionaliteiten

Google Shopping nu nóg beter door nieuwe functionaliteiten

Mobiele bezoekers van websites nemen zienderogen toe en dat geldt daarmee ook voor het aantal mobiele aankopen bij webwinkels. Steeds vaker doen mensen op hun mobiele telefoon vooronderzoek naar producten via zoekmachines zoals Google, waardoor een prominente aanwezigheid hierin voor webshops van toenemend belang is.

Lees verder

Reviews hebben grote invloed op lokale vindbaarheid

Reviews hebben grote invloed op lokale vindbaarheid

Bedrijven die hoog ranken in de organische zoekresultaten, scoren over het algemeen ook goed op het gebied van lokale vindbaarheid. Maar hoewel veel ranking factoren overeenkomen, bestaan er wel degelijk verschillen. Een goed voorbeeld hiervan zijn reviews, die anno 2017 een grote invloed hebben op de lokale vindbaarheid van een site in Google.

Lees verder

Google test nieuwe look voor mobiele zoekresultaten

Google test nieuwe look voor mobiele zoekresultaten

Als er één onderneming is die constant hamert op gebruiksvriendelijkheid, dan is het Google. Een goede user experience staat in de beleving van het bedrijf centraal en dit komt onder meer tot uiting in regelmatige designupdates van de zoekresultaten. Omdat de mobiele zoekresultaten hiervan een steeds belangrijker onderdeel vormen, heeft Google hiervoor onlangs weer een nieuw ontwerp gelanceerd.

Lees verder

Verbeteren slechte content beter dan verwijderen ervan

Verbeteren slechte content beter dan verwijderen ervan

Google’s bekende Webmaster Trend Analyst John Mueller beantwoordt in zijn Google Webmaster Hangouts regelmatig vragen van SEO-marketeers. Een van deze vragen ging onlangs over content van lage kwaliteit. Als webmaster heb je in dat geval twee opties: verbeteren of verwijderen. Mueller legt uit wat in welke situatie de beste keuze is.

Lees verder

Google’s Mobile-First Index nog niet volledig uitgerold

Google’s Mobile-First Index nog niet volledig uitgerold

Tijdens een recent congres heeft Google laten weten dat de Mobile-First Index nog altijd niet volledig is uitgerold. Ook zegt het bedrijf geen melding te geven of en wanneer definitieve implementatie het geval is. Net als bij andere onderdelen van het algoritme van de zoekmachine, worden er continu aanpassingen gedaan. Hierdoor is de implementatie in de praktijk eigenlijk nooit afgerond.

Lees verder

Native Facebook-video’s scoren uitstekend

Native Facebook-video’s scoren uitstekend

Veel webwinkels zijn tegenwoordig aanwezig op social media zoals Facebook, Instagram en Twitter. Naast de organische resultaten van Google, zijn dit belangrijke kanalen om in contact te komen met de doelgroep. Goede content is dan wel essentieel om de gestelde marketingdoelen te realiseren. Ook de vorm waarin deze content wordt gegoten, maakt per platform een groot verschil.

Lees verder

Google is benieuwd naar jouw SEO-vragen

Google is benieuwd naar jouw SEO-vragen

In het verleden liepen er korte lijnen tussen Google en de SEO-community. Regelmatig werden vragen van webmasters over zoekmachine optimalisatie beantwoord door Google’s directeur webspam Matt Cutts. Sinds die het bedrijf verliet, kwamen ook zijn kenmerkende korte vraag-antwoordvideo’s te vervallen. Die leemte hoopt de zoekgigant nu weer op te vullen.

Lees verder

YouTube verandert regels omtrent externe links

YouTube verandert regels omtrent externe links

Als je video’s naar YouTube uploadt, heb je de mogelijkheid om hier externe links aan toe te voegen. Dat is een optie die veel uploaders gebruiken, want deze links blijken goed te scoren op het gebied van doorklikratio en conversie. Toch verandert YouTube nu een aantal regels omtrent externe links, waarvan wij de belangrijkste veranderingen hieronder bespreken.

Lees verder

Twitter test hogere karakterlimiet voor berichten

Twitter test hogere karakterlimiet voor berichten

Al sinds jaar en dag staat Twitter bekend om de karakterlimiet van 140 tekens voor berichten. Het dwingt gebruikers enerzijds om hun gedachten kort en bondig te verwoorden, maar vormt anderzijds een beperkende factor voor boodschappen die nadere toelichting vereisen. Daarom experimenteert het platform nu met een hogere karakterlimiet voor een geselecteerde groep gebruikers.

Lees verder

Nieuwe updates in Google Merchant Center

Nieuwe updates in Google Merchant Center

Zelf een webwinkel beginnen is niet altijd gemakkelijk. Je kunt de mooiste webshop laten bouwen, maar dat vormt nog geen garantie voor bezoekers. Het promoten van je producten in zoekmachines zoals Google is daarom een belangrijke voorwaarde voor succes. Dat doe je met behulp van Google Shopping en het bijbehorende Merchant Center, waarvoor inmiddels een aantal nieuwe updates zijn uitgebracht.

Lees verder

Google test eindeloos scrollen in mobiele zoekresultaten

Google test eindeloos scrollen in mobiele zoekresultaten

Google staat erom bekend regelmatig te experimenteren met nieuwe functionaliteiten in de zoekmachine. Op basis van de hiermee vergaarde gebruikersdata bepaalt het bedrijf of het nieuwe concept potentie heeft. Onlangs was de zoekgigant weer bezig met een nieuwe test: een functie voor eindeloos scrollen in de mobiele zoekresultaten.

Lees verder

30% van de zoekresultaten ontvangt geen kliks

30% van de zoekresultaten ontvangt geen kliks

Internet Marketing Ninjas is een bekend Amerikaans SEO-bureau dat regelmatig studies verricht naar de laatste trends op het gebied van zoekmachine optimalisatie. In een recent uitgebracht onderzoek van het bedrijf zijn wederom verrassende resultaten naar voren gekomen. Zo blijkt dat op bijna 30% van de zoekresultaten op de eerste twee pagina’s van Google überhaupt niet wordt geklikt.

Lees verder

Bijna 60% bezoekers nu afkomstig van mobiel

Bijna 60% bezoekers nu afkomstig van mobiel

Uit een nieuw rapport van SEO-bedrijf BrightEdge blijkt dat bijna 60% van al het bezoekersverkeer inmiddels afkomstig is van mobiele telefoons en tablets. Aangezien dit een jaar geleden nog zo’n 50% was, betekent dit dat de stijging van mobiele bezoekers zich nog altijd doorzet. En dat heeft toenemende gevolgen voor de SEO-beslissingen die je neemt voor je website.

Lees verder

Waarom werken mijn Rich Snippets niet?

Waarom werken mijn Rich Snippets niet?

Anno 2017 bestaan de organische zoekresultaten allang niet meer alleen uit standaard snippets. Naast reguliere elementen zoals een URL, titel en meta description zijn fragmenten soms ook verrijkt met aanvullende informatie. Deze snippets in de zoekresultaten worden daarom ook wel Rich Snippets genoemd. Toch blijken ze niet altijd te werken. Hieronder bespreken we de mogelijke oorzaken.

Lees verder

Google waarschuwt websites met vervelende advertenties

Google waarschuwt websites met vervelende advertenties

In de basis heeft Google niets tegen advertenties. Sterker nog: met AdWords heeft het bedrijf het grootste advertentienetwerk ter wereld in handen. Waar Google echter wél iets tegen heeft, zijn advertenties die de gebruiksvriendelijkheid van een website sterk verminderen. Naar aanleiding hiervan geeft het bedrijf nu een serieuze waarschuwing af aan webmasters.

Lees verder

Nieuwe updates voor Google Search Console

Nieuwe updates voor Google Search Console

Google werkt continu aan het verbeteren van zijn tools en diensten. Dat blijkt eens te meer nu het bedrijf twee nieuwe functionaliteiten voor Search Console heeft aangekondigd, die zich momenteel nog in een experimentele fase bevinden. Het gaat om het zogenaamde Index Coverage rapport en APM Issues rapport, die we hieronder beiden bespreken.

Lees verder

Google wil feedback voor Automatisch aanvullen

Google wil feedback voor Automatisch aanvullen

Google biedt al vele jaren de functionaliteit ‘Zoeken met automatische aanvulling’. Hierbij worden de zoekopdrachten van gebruikers tijdens het typen automatisch aangevuld met gerelateerde termen waar andere gebruikers naar zoeken. Omdat dit systeem na jarenlange verbeteringen nog altijd niet perfect werkt, is Google momenteel op zoek naar feedback van gebruikers.

Lees verder

Webton: specialist in webdesign & zoekmachine marketing!
Top