Facebook bedrijfspagina’s krijgen nieuw uiterlijk

Al eerder schreven wij hoe het aantal bedrijven op Facebook gestaag groeit en dit heeft meerdere goede redenen. Zo blijkt het sociale medium een uitstekend platform voor ondernemingen om in contact te komen met hun doelgroep en ook de advertentiemogelijkheden nemen de laatste jaren in rap tempo toe.

Aantal Facebook bedrijfspagina's groeit nog altijd

Aantal Facebook bedrijfspagina’s groeit nog altijd

Facebook behoort tegenwoordig tot de populairste platforms voor bedrijven en er is het medium dan ook veel aan gelegen om deze positie zo lang mogelijk in stand te houden. Naar aanleiding hiervan werd onlangs weer een nieuwe update uitgerold, want de bedrijfspagina’s op Facebook zijn in een volledig nieuw jasje gestoken. Dit zijn de 5 belangrijkste veranderingen:

Andere weergave profielfoto’s

Profielafbeeldingen op Facebook bedrijfspagina’s worden vanaf nu niet meer op de omslagfoto geplaatst. In plaats daarvan verschijnt een profielfoto nu in de linkerbovenhoek van de pagina, boven de nieuwe navigatiesectie aan de linkerzijde. De standaard afmetingen voor profielfoto’s blijven onveranderd, met een aanbevolen formaat van 170 x 170 pixels.

Nieuwe navigatiesectie

We verklapten het hierboven al: onder de profielafbeelding en paginanaam vind je een nieuwe navigatiesectie. Via dit menu kunnen gebruikers snel doorklikken naar andere onderdelen van je bedrijfspagina, zoals bijvoorbeeld bedrijfsinformatie, foto’s, video’s, berichten en evenementen. Afhankelijk van de branche waarin je bedrijf actief is, is het mogelijk om het uiterlijk van de navigatiesectie te wijzigen.

Prominentere rol voor omslagfoto’s

Hoewel de omslagfoto traditioneel al veel ruimte innam op een Facebook bedrijfspagina’s, wordt de profielafbeelding er niet langer overheen geplaatst. De omslagfoto is hierdoor weliswaar iets naar rechts opgeschoven, maar is duidelijk zichtbaar dan voorheen. De afmetingen blijven ook in dit geval hetzelfde, met 828 x 315 pixels. Heb jij je omslagfoto in het verleden speciaal ontworpen op basis van de bovenliggende profielfoto? Dan is het slim dit zo snel mogelijk aan te passen.

Grote call-to-action knop

De afgelopen jaren werd er op Facebook bedrijfspagina’s reeds in toenemende mate aandacht geschonken aan call-to-actions en de nieuwe call-to-action knop is hiervan het nieuwste resultaat. De knop, die een blauwe kleur heeft en ook opvallend groot is, moet een bezoeker stimuleren om op je bedrijfspagina een actie te ondernemen. Dit kan van alles zijn: van het afspelen van een video tot het direct bestellen van een product. Handig voor conversiegerichte marketeers die zich ook bezighouden met zoekmachine marketing!

Geen advertenties meer op bedrijfspagina’s

Daar waar bedrijfspagina’s in het verleden nog regelmatig ontsierd werden door grote advertenties aan de rechterzijde, heeft Facebook de pagina’s nu volledig advertentievrij gemaakt. Het platform haalt maar liefst 84% van zijn advertentie-inkomsten uit mobiele weergaven, waardoor desktopadvertenties nu waar mogelijk geschrapt worden.

Webton: specialist in webdesign & zoekmachine marketing!
Top