Gerichter adverteren op Snapchat

Onlangs schreven wij hoe Snapchat concurrerende social media op het gebied van gebruikersaantallen aan alle kanten voorbij streeft. Maar daar waar Snapchat zich weliswaar onderscheidt door een explosieve groei van wereldwijde gebruikers, zijn de opties voor adverteerders nog altijd vrij beperkt in vergelijking met die van gelouterde concurrenten zoals Facebook en Twitter.

Daar belooft snel verandering in te komen, want binnenkort introduceert Snapchat zogenaamde behavioral targeting. Hiermee kunnen adverteerders doelgroepen veel gerichter targeten op basis van hun unieke Snapchat activiteiten. Dit maakt het platform een stuk interessanter voor adverteerders die bijvoorbeeld een webshop beginnen of een commerciële WordPress website laten maken.

Adverteer gerichter op Snapchat

Adverteer gerichter op Snapchat

Ideaal voor webshops en commerciële websites

Voor elke webwinkel en website is adverteren op social media tegenwoordig van groot belang. Met behulp van de juiste zoekmachine optimalisatie is het weliswaar mogelijk om hoog in Google te komen, maar met name jonge doelgroepen zijn veel effectiever te targeten via social media kanalen zoals Snapchat.

Behavioral targeting op Snapchat zal dan ook met open armen verwelkomd worden door adverteerders over de hele wereld. Volgens een hooggeplaatste bron binnen het bedrijf wordt de nieuwe functionaliteit voor het einde van het derde kwartaal definitief uitgerold.

Beperkte mogelijkheden voor adverteerders

De vernieuwing zal een relatief grote verandering teweeg brengen, want vooralsnog zijn de advertentiemogelijkheden op Snapchat vrij bescheiden. Adverteerders kunnen hun advertenties momenteel alleen targeten op Snapchat’s 150 miljoen dagelijkse gebruikers op basis van factoren als:

  • Geslacht
  • Leeftijd
  • Locatie
  • Telecomprovider
  • Apparaat en/of besturingssysteem

Nog meer advertentiefunctionaliteiten op komst

Behavioral targeting biedt adverteerders dan ook veel nieuwe mogelijkheden. Een gebruiker die op Snapchat bijvoorbeeld EASPORTS volgt, kan door adverteerders worden getarget binnen categorieën zoals ‘sport’ en ‘games’. Deze manier van targeting is natuurlijk ideaal wanneer je in je webshop zaken zoals sportspelletjes of gerelateerde producten verkoopt.

Snapchat doet er momenteel alles aan om meer inkomsten uit advertenties binnen te halen en heeft zich een omzet van 1 biljoen euro aan het einde van 2017 ten doel gesteld. Verwacht wordt dan ook dat het bedrijf binnen afzienbare tijd nog meer advertentiefunctionaliteiten zal introduceren. Vooralsnog is Snapchat de meest populaire app die niet in het bezit is van Apple, Google of Facebook.

Webton: specialist in webdesign & zoekmachine marketing!
Top