Google Mijn Bedrijf biedt inzicht in terugkerende klanten

Heeft jouw onderneming een eigen Google Mijn Bedrijf-pagina? Dan gebruik je het bijbehorende dashboard waarschijnlijk regelmatig om je bedrijfsinformatie te actualiseren en vermeldingen te beheren. Maar minstens net zo interessant zijn de Insights voor jouw bedrijfsvermelding. Zo krijg je meer inzicht in jouw doelgroep en de manier waarop je jouw bedrijfspagina kunt verbeteren.

Google Mijn Bedrijf biedt inzicht in terugkerende klanten

Waardevolle informatie in dashboard Google Mijn Bedrijf

Insights is opgedeeld in zes verschillende secties, waarbij elke sectie specifieke informatie bevat over de doelgroep. Zo zie je onder meer:

  • Hoe klanten jouw bedrijfsvermelding vinden
  • Waar klanten jouw bedrijf tegenkomen in Google
  • Welke acties klanten zoal uitvoeren bij je vermelding
  • Hoe vaak klanten een verzoek invoeren voor een routebeschrijving
  • Wanneer klanten via je vermelding rechtstreeks telefonisch contact opnemen
  • Hoe vaak de foto’s bij je vermelding door klanten worden bekeken

Dit is allemaal zeer waardevolle informatie, die je kunt gebruiken om de behoefte bij jouw klanten beter te leren kennen. Klikken zoekmachinegebruikers bijvoorbeeld minder vaak op jouw foto’s dan die van vergelijkbare bedrijven (dit kun je zien aan de hand van de lijnen in het diagram)? Dan weet je wat je te doen staat; het uploaden van nieuwe en betere foto’s.

Nieuwe functionaliteiten voor meer inzicht in doelgroep

Google voegt continu nieuwe functionaliteiten toe aan haar tools en Insights van Google Mijn Bedrijf vormt hierop geen uitzondering. Sinds kort kun je hierdoor twee nieuwe rapporten bekijken, waaronder het rapport Populaire tijden en bezoekduur. Voldoende gebruikersbezoeken zijn wel een voorwaarde om dit rapport te kunnen bekijken.

Ben jij de gelukkige eigenaar van een Google Mijn Bedrijf-pagina met voldoende bezoekers, dan biedt het rapport je inzicht in interessante gegevens. Zo kun je exact zien hoe druk het op jouw bedrijfslocatie is op verschillende tijden van de dag en hoeveel tijd klanten hier gemiddeld doorbrengen. Google maakt hiervoor gebruik van gegevens van anonieme gebruikers die hun locatiegeschiedenis vrijwillig prijsgeven.

Een andere veelbelovende nieuwe functionaliteit is een grafiek die inzicht biedt in het aantal terugkerende klanten. Hierdoor krijg je inzicht in het percentage klanten dat jouw bedrijf meer dan eens heeft bezocht in een opgegeven tijdsperiode. Zo kom je te weten of je onderneming veel loyale klanten heeft of juist sterk afhankelijk is van nieuwe bezoekers die jou via Google ontdekken.

Webton: specialist in webdesign & zoekmachine marketing!
Top