Google Mijn Bedrijf: meer inzicht in fotoweergaven

Insights zijn al sinds jaar en dag een waardevolle tool voor webmasters in Google Mijn Bedrijf. Het is hiermee onder meer mogelijk te achterhalen hoe klanten je vermelding vinden, welke acties zij vervolgens uitvoeren en waar mensen een routebeschrijving naar je bedrijf hebben opgevraagd. Sinds ongeveer een week zijn insights bovendien ook beschikbaar voor foto’s.

Google My Business

Waardevolle informatie over fotoweergaven

Voor veel webmasters en eigenaars van webshops is de nieuwe functionaliteit ongetwijfeld een zinvolle toevoeging. Het is hiermee namelijk niet alleen mogelijk om het aantal foto’s te zien dat gekoppeld is aan je vermelding, maar ook kun je kijken hoe vaak ze worden bekeken in vergelijking met vergelijkbare bedrijven.

Ga naar foto insights door op je Google Mijn Bedrijf pagina te klikken op het Insights tabblad op de bovenste navigatiebalk. Als je wil weten hoe vaak je foto’s zijn bekeken door gebruikers van de zoekmachine, doe je dit in één oogopslag via het handige diagram Fotoweergaven onderaan de pagina.

Handige segmentatie van gegevens

Om te kijken hoeveel foto’s je zelf in de loop van de tijd hebt geüpload, ga je naar het diagram Fotokwantiteit. Je kunt alle statistieken op handige wijze segmenteren over de afgelopen week, maand of kwartaal. Plaats de muisaanwijzer op een dag in het diagram om alle data voor die specifieke dag te bekijken.

De blauwe lijn in het diagram toont jouw fotogegevens, terwijl de rode lijn de gemiddelden voor vergelijkbare ondernemingen weergeeft. Als je bijvoorbeeld een schildersbedrijf hebt, wordt jouw bedrijf vergeleken met andere aanbieders van schilderwerken in jouw omgeving.

Wanneer jij een van de weinige dienstverleners in de regio bent, kan het zijn dat deze informatie niet beschikbaar is. Aan de rechterzijde van het diagram zie je het totale aantal foto’s op grond van de tijdsperiode waar je voor hebt gekozen.

Meer informatie van Google

De informatie die je krijgt over vergelijkbare bedrijven als het jouwe is niet zo gedetailleerd, maar de informatie is nog altijd prima bruikbaar om je Google Mijn Bedrijf pagina te verbeteren en zo lokaal hoog in Google te komen. Meer weten over foto insights of over de andere insights die je kunt gebruiken om je lokale vindbaarheid te optimaliseren? Ga dan naar deze hulppagina van Google.

Webton: specialist in webdesign & zoekmachine marketing!
Top