Heeft mijn bedrijf een website nodig?

Een website is een essentieel visitekaartje waarmee mensen je bedrijf online kunnen vinden. Maar niet elke ondernemer heeft er een. Is dat erg? Dat hangt ervan af, zegt Google. In de eerste aflevering van een nieuwe videoserie genaamd ‘Search for Beginners’ legt de zoekgigant uit in welke situaties jouw bedrijf wel of niet een professionele website nodig heeft.

Heeft mijn bedrijf een website nodig?

Begin met Google Mijn Bedrijf

Veel bedrijven hebben tegenwoordig een website. Zo kunnen ze potentiële klanten uit het hele land (of de hele wereld) bedienen en kunnen bezoekers relevante informatie over diensten of producten vinden. Toch is een website zeker niet voor elk bedrijf een must, zo stelt Google. Het belangrijkst is namelijk dat mensen jouw fysieke locatie of contactgegevens kunnen vinden.

Hier hoef je niet per se een website voor te laten ontwikkelen, laat staan dat je zelf vele uren steekt in het maken ervan. Een account aanmaken bij Google Mijn Bedrijf is al genoeg om met je bedrijf online goed vindbaar te zijn. Bijkomend voordeel is dat je ook nog eens meer inzicht in je doelgroep krijgt en deze informatie op zakelijk vlak weer kunt gebruiken.

Bouw publiek op via social media

Ben je geen dienstverlener, maar richt jouw bedrijf zich vooral op de verkoop van producten? Zelfs dan hoeft je website volgens Google niet heel geavanceerd te zijn. Belangrijk is uiteraard dat klanten makkelijk en veilig een aankoop kunnen doen in je webshop. Maar verdere tierelantijnen zoals bewegende sliders en hippe vlogs zijn geen voorwaarde voor succes.

Wat volgens de zoekmachine wél een bijdrage kan leveren aan je succes, is het gebruik van social media. Google adviseert om hier eerst een flink publiek op te bouwen, voordat je investeert in een webshop of website die op maat voor je wordt ontwikkeld. Met name kanalen zoals Facebook en Instagram zijn hierbij een effectieve manier om je doelgroep te bereiken.

Neem je een website? Doe het dan goed!

Als je bedrijf eenmaal groeit, komt er vroeg of laat een punt waarop je moet investeren in je website. Volgens Google is het in dat geval verstandig om niet te kiezen voor een standaard template, maar voor een oplossing op maat. Ideaal in dit opzicht is natuurlijk een combinatie van een maatwerk website die je eenvoudig kunt beheren met een Content Management System zoals WordPress.

Dit is precies het type maatwerk site dat je bij Webton kunt verwachten. Wij bouwen zowel websites als webshops voor een variëteit aan opdrachtgevers in zowel Nederland als België. Ook blijven wij deze na oplevering continu monitoren en updaten. Met name dat laatste is erg belangrijk om bezoekers een aangename en veilige gebruikerservaring te bieden.

Webton: specialist in webdesign & zoekmachine marketing!
Top