Nieuwe AdWords-ervaring eind dit jaar beschikbaar

Google heeft advertentieplatform AdWords een complete transformatie laten ondergaan. De nieuwe AdWords-ervaring biedt nieuwe tools en een verbeterd ontwerp om het ontplooien van succesvolle advertentiecampagnes nu nog gemakkelijker te maken. Op dit moment is er al een bètaversie beschikbaar, maar de definitieve uitrol wordt aan het einde van dit jaar verwacht.

Nieuwe AdWords-ervaring

Hogere mobiel- en gebruiksvriendelijkheid

Dat AdWords stevig wordt vernieuwd, komt niet geheel uit de lucht vallen. Al enige tijd is bekend dat Google het platform mobiel- en gebruiksvriendelijker wil maken. Want in een tijd waarin advertenties steeds vaker op mobiele apparaten worden weergegeven, loggen ook adverteerders steeds vaker in vanaf devices zoals smartphones en tablets.

Een verbeterde mobiel- en gebruiksvriendelijkheid lag bij een nieuwe versie dan ook voor de hand. Dat deze ook gepaard zou gaan met vele nieuwe functionaliteiten, komt echter als een aangename verrassing. Met een nieuwe manier van campagnecreatie, overzichtelijke prestatierapporten en inzicht in de conversie van landingspagina’s zet Google wederom een flinke stap in de goede richting.

Betere aansluiting van campagnes op doelstellingen

Dat vindt de zoekgigant zelf ook, getuige de claims waarmee het bedrijf de nieuwe versie van AdWords aanprijst. Zo is het volgens Google nu mogelijk om marketingcampagnes op te zetten die exact aansluiten op je zakelijke behoeften en doelstellingen. Die kunnen variëren van het simpelweg verhogen van bezoekersaantallen tot het genereren van meer inkomende telefoontjes van leads.

De vernieuwde campagnerapporten laten in één oogopslag zien welke aspecten in de campagnestrategie goed werken en welke elementen juist voor verbetering vatbaar zijn. De intuïtieve interface in combinatie met de nieuwe tools maakt het bereiken van de juiste doelgroep en het verhogen van conversie een stuk eenvoudiger.

Nieuwe functionaliteiten voor hogere snelheid en conversie

Sinds de introductie van de bètaversie, meldt Google snellere laadtijden voor landingspagina’s. Hier gaan we daar nader op in. De nieuwe AdWords-ervaring is op dit moment beschikbaar gemaakt voor enkele miljoenen gebruikers. Wie niet het proefkonijn wil zijn van de bètaversie, kan ook afwachten tot het einde van het jaar. Dat is namelijk het moment waarop de definitieve uitrol volgt.

Gezien de vele voordelen, kan het zeker interessant zijn nu al over te stappen op de nieuwe versie. Adverteren is immers meer dan jezelf verzekeren van een positie bovenaan in de zoekresultaten; het is ook het optimaliseren van je campagnes voor een zo hoog mogelijke conversie. In toekomstige artikelen geven wij daarom tips hoe je de nieuwe functionaliteiten hiervoor optimaal kunt benutten.

Webton: specialist in webdesign & zoekmachine marketing!
Top