Nieuwe AdWords rapporten voor meer webshop bezoekers

Een succesvolle webshop beginnen en marketen is al moeilijk genoeg; een fysieke winkel online aan de man brengen is nog veel lastiger. Speciaal voor retailers die bricks willen combineren met clicks heeft Google nu twee nieuwe AdWords rapporten geïntroduceerd. Deze verschaffen de moderne winkelier meer inzicht in zijn doelgroep en manieren om deze te bereiken.

Waardevolle informatie over conversies per regio

De nieuwe AdWords rapporten zijn speciaal ontwikkeld om de volgende gegevens te vergaren over de doelgroep:

  • De afstand waarop mensen zich bevinden wanneer ze online zoeken op je bedrijfsnaam
  • Het aantal kliks op advertenties dat uiteindelijk resulteert in een bezoek aan de fysieke winkelvestiging

Hieronder leggen we uit welke informatie elk rapport precies bevat en hoe je deze kunt gebruiken om je retaildoelstellingen te bereiken.

Meer bezoekers in fysieke winkel dankzij online advertenties

Meer bezoekers in fysieke winkel dankzij online advertenties

Afstandsrapporten

Afstandsrapporten monitoren het aantal winkelbezoeken gebaseerd op de afstand ten opzichte van de winkelvestiging wanneer mensen online hun zoektocht beginnen. Retailers die niet alleen een webwinkel beginnen maar ook over een fysieke vestiging beschikken, kunnen hier slim op inspelen.

Het enige wat zij hoeven te doen, is in de afstandsrapporten op te zoeken in welke straal rondom de winkelvestiging het aantal conversies via winkelbezoeken het hoogst is. Vervolgens richten zij hun online advertenties via AdWords steeds specifieker op deze regio. Hierdoor wordt een maximale conversieratio voor de advertenties gerealiseerd.

Geografische prestatiekolommen en –waarden

In geografische prestatiekolommen en –waarden kan de retailer bijhouden in welke geografische regio’s de meeste advertentieklikken plaatsvinden die leiden tot een daadwerkelijk winkelbezoek. Wanneer je bijvoorbeeld online advertentiecampagnes in zowel Brussel, Antwerpen als Luik hebt lopen, kan het zomaar zijn dat je ontdekt dat de advertenties in Antwerpen verantwoordelijk zijn voor de meeste winkelbezoeken.

Heb jij als retailer een prachtige webshop laten maken, maar vallen de bezoeken aan je bijbehorende fysieke vestiging vooralsnog tegen? Gebruik dan de bovenstaande informatie om je advertentiecampagnes in succesvolle regio’s te intensiveren. Zo haal je het optimale rendement uit je advertentiebudget en kunnen jouw online en offline kanalen elkaar versterken.

Waar je de nieuwe AdWords rapporten kunt vinden

De nieuwe afstandsrapporten vind je onder het tabblad Dimensies in AdWords. Wanneer de geografische prestatiekolommen en –waarden eenmaal definitief zijn uitgerold, worden ze getoond onder Instellingen > tabblad Locaties > Bekijk locatierapporten. Test de nieuwe functionaliteiten binnenkort zelf en doe er je voordeel mee!

Webton: specialist in webdesign & zoekmachine marketing!
Top