Snapchat blijft maar groeien

In de strijd der social media giganten zijn er winnaars en verliezers. Een van de winnaars is zonder twijfel Snapchat, waarover wij enige tijd geleden al schreven dat het de concurrentie aan alle kanten voorbijstreeft. Aan die tendens is nog bepaald geen einde gekomen, want de gebruikersschare op het online platform groeit nog altijd. En dat biedt grote kansen voor bedrijven.

Snapchat met name populair bij jongeren

Snapchat met name populair bij jongeren

Jonge doelgroep sterk aanwezig op Snapchat

Online succes is vaak een combinatie van verschillende online marketing activiteiten. Daar waar zaken zoals content marketing en linkbuilden tegenwoordig eigenlijk onmisbaar zijn, is ook social media voor veel ondernemingen een belangrijk kanaal. Wie ook jonge mensen onder zijn doelgroep schaart, mag op Snapchat dan ook echt niet ontbreken.

Want terwijl de oudere generatie met name actief is op platforms zoals Facebook en Twitter, is het met name de jonge consument die zich beweegt op Snapchat. Voor bedrijven is het dus belangrijk om hier aanwezig te zijn, al is het alleen maar om te laten zien dat het bedrijf dynamisch is en meegaat met de tijdsgeest.

Hoge engagement zelfs bij lage postfrequentie

Uit een nieuw rapport van marketingbureau Snaplytics blijkt dat er momenteel een aantal duidelijke marketing trends gaande zijn bij bedrijven die actief zijn op dit platform. Met name de gemiddelde postfrequentie is opvallend; met een gemiddelde van 3 verhalen (Snapchat stories) per week of 13 per maand is dit laag in vergelijking met een kanaal als Twitter.

Toch levert dit bepaald geen tegenvallende engagement op. Maar liefst 55% van de Snapchat-gebruikers die een bepaald merk volgt bekijkt een geplaatst verhaal. Van deze groep kijkt zelfs bijna 90% het volledige verhaal af. Dit maakt Snapchat een verrassend effectief kanaal om een boodschap richting een online doelgroep te communiceren.

Adverteren op Snapchat ook interessant

Van alle geplaatste snaps (foto’s en video’s) op Snapchat blijkt video de dienst uit te maken. Meer dan 60% van de geplaatste content is video, terwijl minder dan 40% uit afbeeldingen bestaat. Dit past in een online trend waarin video steeds meer de toekomst heeft. Het bevestigt reeds bekende cijfers waarin ook YouTube video’s en infographics goed scoren bij veel gebruikers.

Het feit dat Snapchat nog steeds groeit in een tijd waarin andere social media tot een halt komen, geeft aan dat er voor bedrijven nog rek zit in dit medium. Niet alleen om zelf content te posten om naamsbekendheid op te bouwen, maar bijvoorbeeld ook om te adverteren.

Sinds kort is het namelijk mogelijk om gerichter te adverteren op Snapchat en deze functionaliteiten worden naar verwachting alleen nog maar verder uitgebreid. Dit is daarom het ideale moment om met je onderneming in te stappen. Probeer het vooral uit, want niet geschoten is altijd mis!

Webton: specialist in webdesign & zoekmachine marketing!
Top