Twitter introduceert nieuwe berichtenknop

De integratie van social media kanalen met de bedrijfswebsite is tegenwoordig onmisbaar voor een soepele communicatie met doelgroepen en klanten. Twitter probeert dit proces nu nog makkelijker te maken en introduceert een nieuwe berichtenknop waarmee de bezoekers van je website jou direct een privébericht via Twitter kunnen sturen.

De nieuwe berichtenknop kan worden toegevoegd aan elke website en doet qua uiterlijk sterk denken aan andere bekende knoppen op Twitter zoals Tweeten, Volgen en Delen. Als je de knop op je website plaatst, kan elke bezoeker die beschikt over een Twitter-account op de knop klikken om je direct een privébericht op het sociale platform te sturen. Natuurlijk moet je berichtenbox dan wel zijn ingesteld om niet alleen privéberichten van volgers, maar van iedereen te ontvangen.

Voeg de nieuwe berichtenknop toe aan je website

Het is heel eenvoudig om de nieuwe berichtenknop van Twitter toe te voegen aan je website. Ga eerst naar Twitter Publish en klik rechtsonder in het scherm op de knop ‘Twitter Buttons’.

Twitter Buttons

Twitter Buttons

Klik vervolgens op de ‘Message Button’ knop.

Message Button

Message Button

Voer hier de gebruikersnaam in van het Twitter-account waarmee je wil dat bezoekers van je website contact opnemen. Vervolgens wordt er gevraagd naar je gebruikers-ID. Ga op Twitter naar je accountinstellingen, kopieer het gebruikers-ID en plak het vervolgens in het invoerveld van Twitter Publish. Klik op de ‘Preview’ knop om verder te gaan.

Je krijgt nu een code te zien. Kopieer en plak deze code in jouw websitecode en de nieuwe berichtenknop van Twitter verschijnt automatisch op jouw bedrijfswebsite. Wil je de weergave van de knop enigszins aanpassen? Klik dan op ‘set customization options’. Vervolgens zie je het scherm hieronder:

Customization Options

Customization Options

Hier kun je (gedeeltelijke) berichttekst kiezen die na het klikken op de berichtenknop automatisch wordt ingevuld. Ook kun je de gebruikersnaam uit de knop weglaten, een groter knopformaat gebruiken of kiezen voor de door jou gewenste taal.

Ideaal voor klantondersteuning en interactie

De nieuwe berichtenknop van Twitter maakt rechtstreekse privéberichten mogelijk waarvoor niet de gebruikelijke Twitter-limiet van 140 tekens geldt. Hierdoor kunnen ook langere vragen, opmerkingen of klachten worden verstuurd. Dit biedt veel mogelijkheden voor bedrijven die streven naar meer klantinteractie en een betere klantondersteuning.

Wil jij bijvoorbeeld een webshop starten en klanten de best mogelijke service bieden? Dan is het een uitstekend idee om de nieuwe knop toe te voegen aan je webwinkel. Ook voor ondernemers die hun website nog moeten laten maken, is het een goed idee de websitebouwer te vragen de nieuwe berichtenknop te integreren in het webdesign.

Een website bouwen of een WordPress site maken is een complex proces, maar het toevoegen van deze knop is voor elk webdesign bureau een fluitje van een cent. Stuur de webdesigner dan wel even je gebruikers-ID, anders kan hij de noodzakelijke stappen in Twitter Publish niet afronden. Succes!

Webton: specialist in webdesign & zoekmachine marketing!
Top